فایلی که اکنون در اختیار شماست در فرمت ورد و در 43 صفحه نگاشته شده است. در زیر قسمتی از متن این فایل ارائه داده شده تا شما با این فایل بیشتر آشنا شوید.
مشارکت یا محرومیت زنان در هنرها به هیچ وسیلهای متحد الشکل نشده است. این مسأله [مشارکت یا محرومیت زنان] تا حد زیادی بسته به اینکه چه شکلی از هنر را مورد توجه قرار دهیم، تفاوت میکند. در این فصل مختصراً به مرور سه قسم از هنرها- موسیقی ، ادبیات و نقاشی به عنوان نمونههایی از طرق مختلف مجاز یا محروم بودن زنان از مشارکت کامل در هنرها خواهیم پرداخت. این سه [موسیقی، ادبیات و نقاشی] مخصوصاً انتخاب شده است چرا که هر قسم از آن ها روشنگر خصوصیات متفاوتی از چهارچوب های مفهومی حاکم بر هنر و ایده هنرمند، میباشد. موسیقی، که وجود بعضی از سخت ترین موانع را در مسیر زنان علاقهمند سهیم در این رشته هنری نشان داده است، ظرایفی را در مورد مفاهیم حساسیت هنری، عاطفه و ذهنیت، توضیح میدهد. این [موسیقی] همچنین شروعی است برای بحث از محدودیتهایی که اجرا و حضور عمومی هنرمند را در برگرفته اند. ادبیات منثور، مشخصاً رمان، نشانگر جنبةدیگری از طیف فرصتها میباشد، چرا که زمان – نویسی در حقیقت به عنوان یک نوع [کار] زنانه آغاز شد، و رمان همواره بیشترین شرکت کنندگان در این شکل از هنر بودهاند، اگر چه پذیرش انتقادی رمان هایشان ، نشانه وحشت از برتری و محبوبیت حساسیتهای هنری زنانه میباشد.