دانلود پایان نامه بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مصرف کننده در صنعت هتلداری

بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مصرف کننده در صنعت هتلداری

چکیده در دنیای رقابتی امروز ، مشتریان در کانون اصلی توجه هتلها قرار دارند و وفاداری آنان عامل اصلی کسب مزیت رقابتی هتلها است هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی رابطه بین وفاداری مشتریان و یکی از متغیرهای کلیدی آن یعنی کیفیت خدمات بوده و متغیرهای اعتماد و رضایت مندی نیز به عنوان متغیرهای واسطه مورد بررسی قرار گرفته است پژوهش حاضر از نظر نوع توصیفی ا

دانلود بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مصرف کننده در صنعت هتلداری

پایان نامه و پروژه نهایی کارشناسی رشته مدیریت هتلداری
بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مصرف کننده در صنعت هتلداری
مطالعه موردی هتلهای 4 و 5 ستاره گروه پارسیان در تهران
بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر ارزش ویژه نام تجاری
دسته بندی هتل داری
فرمت فایل doc
حجم فایل 2604 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 74

پایان نامه و پروژه نهایی کارشناسی رشته: مدیریت هتلداری

بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مصرف کننده در صنعت هتلداری

 

مطالعه موردی هتلهای 4 و 5 ستاره گروه پارسیان در تهران

*ضمیمه فایل پرسش و پاسخ در 205 صفحه

چکیده

در دنیای رقابتی امروز ، مشتریان در کانون اصلی توجه هتلها قرار دارند و وفاداری آنان عامل اصلی کسب مزیت رقابتی هتلها است . هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی رابطه بین وفاداری مشتریان و یکی از متغیرهای کلیدی آن یعنی کیفیت خدمات بوده و متغیرهای اعتماد و رضایت مندی نیز به عنوان متغیرهای واسطه مورد بررسی قرار گرفته است. پژوهش حاضر از نظر نوع توصیفی است و برای سنجش اطلاعات از پرسشنامه با طیف لیکرت هفت گزینه ای استفاده شده است . جامعه آماری مهمانان هتلهای 4 و 5 ستاره گروه پارسیان در تهران بوده و حجم نمونه 67 برآورد شده که برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است . یافته پژوهش بیانگر وجود رابطه مثبت و معناداری میان کیفیت خدمات و وفاداری مشتری است . بعلاوه یافته های این پژوهش نشان می دهد ، متغیرهای اعتماد و رضایت مندی نقش میانجی را در رابطه کیفیت خدمات و وفاداری ایــفا می کنند و خود نیز تاثیر مثبت و معناداری بر ایجاد وفاداری دارند.

واژه های کلیدی :

وفاداری ، کیفیت خدمات ، رضایت مندی مشتری ، اعتماد.

 مقدمه

صنعت میزبانی و هتلداری به عنوان یک صنعت نیاز به آموزش استانداردهای مهمان داری مهارت فنی ، دانش اصول خدمات دهی ، رعایت بهداشت ، توسعه منابع انسانی ، اهمیت روابط عمومی و حفظ کیفیت مطلوب غذا و نوشابه را دارد لازمه تحول بنیادین و ارتقاءهتلداری در ایران قبل الگوهای رفتاری خاص از سوی مدیران و پرسنل ، آموزش پرسنل و مدیران ستادی و میانه و انتقال الگوهای رفتاری به پرسنل تحت امر می باشد لذا رفتار پرسنل هتلها در برابر میهمانان و گردشگران از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوریکه جامعه و صنعت توریسم نیازمند آدمهای توسعه یافته می باشد .

مشتری مداری و مدیریت مشتری مداری CRM یکی از رازهای موفقیت سازمانها است سازمانها در جهت تامین این موضوع به جنبه های مختلف فعالیتهای خود که یکی از آنها عرضه خدمات کیفی است بپردازد اصولاً در صنعت هتلداری خدمات دهی برتر با توجه به عوامل مختلفی حاصل می شود.

عاملی دیگر که می تواند موجب افزایش خدمات دهی برتر گردد توجه به اصول کیفیت جامع است اصولاً در وضعیت هتلداری خدمات دهی برتر با توجه به عوامل مختلفی حاصل می شود واین عوامل شامل توسعه منابع انسانی ، روابط عمومی ، و TQM مدیریت جامع کیفیت است .

 شما امروزه بر اثر تغییرات سریع اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی در سطح جهان با تغییرات بنیادی در ساختارهای سازمانی شرکتهای سرمایه گذاری در کلیه مراحل تولید ، عرضه و عملیات بازاریابی مواجه هستید . رقابت های شدید بین المللی برای جذب مشتری و ارتقاء سطح رضایتمندی با توجه به تولید انبوه ، باعث ظهور پدیده جدیدی تحت عنوان « هوشیاری توده های مصرف کننــده » شده است که قشــر جدیدی را به عنوان « مصرف کننــدگان حرفه ای » پدید آورده است . این مشتــریان حرفه ای تقاضا و انتظارات آنان در هیچ یک از موقعیت ها و فرصــتهای زمانی ثابت و کلیشه ای نیست . انتظارات قابل تغییر آنان نسبت به اطــلاعات ارائه شده به آنها ، مقدار ، کیفیت ، قیمت در هر زمان ممکن است شما را دچار چالش کند و شرایط بازارداری و تاکتیکهای حفظ مشتــری شما را با بحران روبرو نماید . اینجاست که در صنعت گردشگری نقش عامل انسانی دو چندان می شود و دیگر از توسعه فن آوری نوین و سایر عوامل دخیل در روند تولید خدمات کاری بر نمی آید .لذا این عامل انسانی متخصص و آموز ش دیده است که قادر خواهد بود خدمات و سرویسهایی را به مشتریان عرضه کند که از « تضمیــن کیفیت » برخوردار باشد . خدماتی که به مشتــری تحت عنوان گردشگر یا مسافر به او ارائه می شود همزمان که توسط شما تولید می گردد ، او مصرف می کند . 

 

 

 

 

فهرست

چکیده ‌ط

فصل اول. ‌ی

. ‌ی

مقدمه. 1

بیان مسئله. 3

اهمیت پژوهش و اهداف آن. 3

فرضیه های پژوهش... 4

فصل دوم. 5

تاریخچه. 6

وفاداری مشتری.. 6

کیفیت خدمات.. 6

کیفیت خدمات و نظام. 7

سطح تحلیل. 8

رئوس رضایتمندی مشتری از نگاه مدیران هتل. 20

تئوری های مرتبط با موضوع. 21

نتیجه گیری.. 25

مشتری مداری.. 27

پیشینه تحقیق. 30

خلاصه تاریخچه هتلهای بررسی شده 31

هتل پارسیان استقلال. 31

هتل آزادی.. 33

هتل اوین.. 34

هتل پارسیان انقلاب.. 36

هتل کوثر. 37

فصل سوم. 40

روش پژوهش... 41

متغیرهای پژوهش... 41

ابزار جمع آوری داده ها 42

تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 42

فصل چهارم. 43

بخش اول آمار توصیفی.. 44

بخش دوم آمار استنباطی.. 47

فصل پنجم. 50

بحث  و نتیجه گیری.. 51

پیشنهادها 53

ضمائم و منابع. 54

منابع. 60

 

دانلود بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مصرف کننده در صنعت هتلداری

پژوهش بررسی و تحلیل حس وطن پرستی در اشعار شهریار و هوشنگ ابتهاج

پژوهش بررسی و تحلیل حس وطن پرستی در اشعار شهریار و هوشنگ ابتهاج

چکیده ادبیات فارسی با تاریخ هزار ساله و سیر تکاملی خود راه درازی را پشت سر نهاده و با موضوعات مختلف در حیطه اندیشه به دوره معاصر گام گذاشته استو همواره در سیر تکاملی خود برای دست یابی به اندیشۀ برتر بیش از پیش پر بار تر بوده استدر دوره بیداری است که مردم به این نتیجه می رسند که می توانند در سر نوشت خود و کشور خود دخالت داشته باشند و در تمام مس

دانلود پژوهش بررسی و تحلیل حس وطن پرستی در اشعار شهریار و هوشنگ ابتهاج

تحقیق و پژوهش کارشناسی ارشد 

رشته زبان و ادبیات فارسی

بررسی و تحلیل حس وطن پرستی در اشعار شهریار و هوشنگ ابتهاج
دسته بندی زبان و ادبیات فارسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 930 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 74

تحقیق و پژوهش کارشناسی ارشد 

رشته زبان و ادبیات فارسی

بررسی و تحلیل حس وطن پرستی در اشعار شهریار و هوشنگ ابتهاج

*ضمیمه فایل پاورپوینت این موضوع در 28 اسلاید

چکیده:

ادبیات فارسی با تاریخ هزار ساله و سیر تکاملی خود راه درازی را پشت سر نهاده و با موضوعات مختلف در حیطه اندیشه به دوره معاصر گام گذاشته است.و همواره در سیر تکاملی خود برای  دست یابی به اندیشۀ برتر بیش از پیش پر بار تر بوده است.در دوره بیداری است که مردم به این نتیجه می رسند که می توانند در سر نوشت خود و کشور خود دخالت داشته باشند و در تمام مسائل و برنامه های حکومتی شرکت کنند و حق انتخاب داشته باشند. همچنین آزادی اندیشه در این دوره بیشتر بوده است،و شاعران و ادیبان برای مردم و اندیشه های آنان قلم می تراشیدند ، و سعی در ایجاد نوعی جهت گیری در ذهن مردم بودند.بی تردید شهریار در دوره بیداری  پر آوازه ترین شاعر کلاسیک نو معاصر بوده است و اشعار بسیاری در مدح ایران و ایرانی سروده است و هوشنگ ابتهاج  در این میان از نقدینگی های اشعار وطنی ماست.بی شک در هر جامعه ای دفاع از ملیت و هویت افراد به عهده قلم به دستان و سیاستمدران مردم گرا بوده است.و در حوزه ادبی ما این کار به  عهده شاعران و نویسندگان متعهد اخلاق گرا و مردمی سپرده شده است.وقتی سخن از حب وطن و میهن پرستی به میان می آید نیروهای ناشی از خیرو شر چیرگی یافته و فضیلت و عدالت و مردانگی مصداق پیدا می کند.و مردانی پا بر زمین می کوبند و از هویت وملیت خود دفاع می کنند.که حتی حاضرند خون خود را در راه میهن خود نثار کنند.و بی شک ابتهاج و شهریار در زمره این بزرگ مردان قرار دارند.و این دو علمدار این سنت دیرینه آثاری را به وجود آورده اند که ما را به ایران و ایرانی گره می زند.و حس میهن پرستی را در دل ما جاودانه نگه می دارد. رساله حاضر به بررسی وطن پرستی در آثار این دو شاعر می پردازد.و این پژوهش بر آن است تا عناصر فرهنگ ایرانی را در اشعار شهریار و ابتهاج بیان کند.و از راز های زیبایی اشعار این شاعران پرده بگشاید،همچنین بر آن است تا روح وطن پرستی را در دل مردمان به  پرواز در آورد که  این امر باعث ارتقای غرور ایران و ایرانی در میان فرهنگ و جوامع خواهد بود.

 کلید واژگان: شهریار ، ابتهاج ، وطن پرستی ، ملیت،ایرانی

مقدمه:

شهریار: زندگی

محمد حسین بهجت متخلص به شهریار،فرزند حاجی میر اقا از سادات خشکناب اذربایجان و از وکلای مبرز دادگستری تبریز در سال 1285 ش در تبریز به دنیا امد.ایام کودکی را که مصادف با انقلاب آذربایجان بود در قراء شنگل آباد و قیش قران و خشکناب به سر برد.مقدمات را به قرائت گلستان و نصاب در مکتب ده و پیش پدر آموخت و خیلی زود با دیوان حافظ اشنایی یافت،دوره ابتدایی و دوره اول متوسطه و مقداری از ادبیات عرب را در تبریز اموخت.

شهریار در سال 1300راهی تهران می شود و به تحصیل در رشته طب می پردازد.چند کلاس را در این رشته پیمود اما شعر،اصلی است که همواره بدان پایبند است«مدتی که در تهران ماندم،دیگرتهرانی

شدم.شعر من به زبان فارسی بود و امضایم همان سید محمد حسین بهجت خشکنابی.در همین ایام بود که تخلصم را از حافظ گرفتم:وضو گرفتم و حمد و سوره خواندم و رو به قبله نشستم و حافظ را به شاخه نباتش قسم دادم،دیوان را گشودم» آمد:

سحر چو خسرو خاور علم بر کوهساران زد

به دست مرحمت بازم در امیدواران زد

چو پیش صبح روشن شد که حاصل مهر گردون چیست

بر آمد خندۀ خوش بر غرور کامگاران زد

ومن تخلصم را از بیت آخر گرفتم،

دوم عمر و ملک او،بخواه از لطف حق ای دل

که چرخ گردون این سکۀ دولت به نام شهریاران زد

اما کما فکر کردم،دیدم که برای من سرگشته جوان،لقب شهریار،عنوان بزرگی است،پس فال دیگری زدم:

چرا نه در پی عزم دیار خود باشم

چرا نه خاک سر کوی یار خود باشم

غم غریبی و غربت چو بر نمی تابم

به شهر خود روم و شهریار خود باشم

سید محمد حسین بهجت تبریزی از این پس نام «شهریار» را بر خود می زند و پرواز برفراز گسترۀ

 شعر را با بالهای خواجۀ شیرازی می اموزد و به خود شیوۀ چنین پروازی را نوید می دهد:

شهریارا قلم از خواجۀ شیراز بگیر تا ورق  رشک گل و لاله دلکش باشد

شهریار در نتیجه تنگدستی و بر اثر یک عشق بد فرجام نتوانست به تحصیل ادامه دهد و ناچار کمی پیش از دریافت مدرک دیپلم دکتری طب را ترک گفت ودر سال 1310 ش به خدمت دولت در امد و نزدیک به دو سال در ثبت اسناد نیشابور و مشهد خدمت کرد.در سال 1314 به تهران باز گشت و وارد شهرداری شد و یک سال به عنوان بازرس بهداری مشغول بود تا در سال 1315 ش به بانک کشاورزی انتقال یافت.(ارمین پور،1382 :509).

فهرست مطالب

عنوان                                           صفحه

چکیده:. 1

مقدمه:. 2

فصل اول:کلیّات تحقیق

1-1.اهداف تحقیق. 18

1-2.بیان مسأله. 19

1-3. پیشینه تحقیق. 23

1-4. روش تحقیق. 25

فصل دوم:مبانی نظری تحقیق

2-1 . معنی و مفهوم وطن و وطن پرستی. 27

2-1-1. وطن. 28

2-1-2. انعکاس اشعار وطن پرستی در آثار شاعران. 29

2-1-3. مردم گرایی. 32

2-1-4. پاسداری از میهن. 33

2-1-5. همگامی با مردم. 34

2-1-6.ترویج زبان و ادبیات ایرانی. 37

2-1-7. هویت گیری تاریخی و جامعه شناختی وطن پرستی در ایران   38

2-2.تاریخچه وطن پرستی درایران. 40

2-2-1. اولین و دومین وطن پرست بعد اسلام. 43

2-2-2. میهن پرستی و هویت گیری ملی در روزنامه های عصر مشروطه   44

2-2-3. حب الوطن در نظر ائمه و قران کریم. 46

2-2-4.پایبندی به اصول و موازین دینی. 47

2-2-5.عفاف و عفّت ورزی. 48

2-2-6. نگاهی به وطنی ها. 48

2-2-7.کشور یادهای یک قوم اصیل. 49

2-2-8. تشبیهی از وطن به نام مادر وطن. 49

2-2-9. آبادی و عمران ایران با رنگ عشق. 50

2-3.نگاهی به ادبیات جدید و قدیم با مضمون وطنیت. 51

2-3-1. اندیشه قومیت ایرانی با مقدمات انقلاب و مشروطیت   55

2-3-2. نخستین جلوۀ قومیت و یاد وطن در شعر پارسی. 56

2-3-3. وطن پرستی و اشتیاق. 59

2-4. ارتباط مستقیم دین و ملیت در جامعه اسلامی. 59

2-4-1. شعر شهریار تجلی گاه اشعار میهنی و دلدادگی وی به مام میهن. 60

2-4-2. به صدق کوش که خورشید زاید از نفست. 60

فصل سوم:بحث و نتایج

3-1.انگیزه شهریار از سرودن اشعار وطن پرستانه. 63

3-1-1. استقبال شهریار از حافظ شیرازی در قصیده «حماسه ایران»   66

3-1-2.وحدت در اشعار شهریار. 68

3-1-3.فردوسی از دیدگاه شهریار. 69

3-1-4.گریزی به شعر «شیون شهریار». 70

3-1-5.مبارزه با استبداد و خونرویزی در اندیشه شهریار   71

3-1-6.دیدگاه جهانی شهریار در رابطه با حس وطن پرستی   71

3-2. انگیزه ابتهاج از سرودن اشعار وطن پرستانه. 73

3-2-1.ایران ای سرای امید  بر بامت سپیده دمید. 74

3-2-1-1.رهبری در گروه چاووش. 74

3-2-1-2.مرثیه جنگل ، سوگی برای ایران آزاد. 75

3-3. ریشه آزادگی در اشعار شاعران ایرانی. 77

3-3-1.نمونه ای از آزادگی در شعر شهریار. 79

3-3-1-1. آزادی با محوریت انقلاب در کلام شهریار. 80

3-3-1-2. پرواز از منظر شهریار در شعر پرواز شهیدان. 81

3-3-1-3. قطعه ای از آزادگی در کلام ابتهاج. 83

3-3-1-4. در کوچه سار شب. 87

3-3-1-5. زندانی بلند ترین شب سال، یلدا. 90

3-3-1-6. تحلیلی کوتاه بر شادباش شعری از1357. 93

3-4.هویت ملی. 96

3-4-1.عناصر فولکلور آذربایجان در دیوان شهریار. 97

3-4-1-1. هویت سیاسی ایران در اشعار شهریار. 98

3-4-1-2. هویت اسلامی ایران در اشعار شهریار. 100

3-5. شعر جنگ. 100

3-5-1. عشق در مبارزه در آثار ابتهاج و شهریار. 102

3-5-2.اعتراض در آثار ابتهاج و شهریار. 104

3-5-3. مقام شهید ایران، در شعر ابتهاج و شهریار. 109

3-5-4.اتحاد و پرهیز از تفرقه. 113

3-6. درون مایه های اشعار میهنی ابتهاج  و شهریار. 116

3-6-1. امید و امید بخشی. 117

3-6-2.درجه التزام و تعهد. 118

3-6-3. ذهنیت حساس و عاطفی با قالب غنایی. 120

3-6-4.توجه به ناهنجاری های موجود در جامعه. 121

3-7. عشق به مردم و عشق مردم به شهریار. 125

3-8 . وقایع سیاسی روز در شعر ابتهاج. 125

3-9. سقوط دیکتاتوری در شعر ابتهاج. 126

3-10.جمع بندی این فصل. 127

فصل چهارم:نتیجه گیری و پیشنهادات

4-1.نتیجه گیری. 129

4-2.پیشنهادات. 133

منابع و مأخذ. 134

چکیده انگلیسی  137

 

دانلود پژوهش بررسی و تحلیل حس وطن پرستی در اشعار شهریار و هوشنگ ابتهاج

پایان نامه مقایسه سلامت روان و راه های مقابله با درد در افراد مبتلا به آرتروز و افراد بهنجار

پایان نامه مقایسه ی سلامت روان و راه های مقابله با درد در افراد مبتلا به آرتروز و افراد بهنجار

پایان نامه مقایسه ی سلامت روان و راه های مقابله با درد در افراد مبتلا به آرتروز و افراد بهنجار

دانلود پایان نامه مقایسه ی سلامت روان و راه های مقابله با درد در افراد مبتلا به آرتروز و افراد بهنجار

پایان نامه مقایسه ی سلامت روان و راه های مقابله با درد در افراد مبتلا به آرتروز و افراد بهنجار
پایان نامه مقایسه ی سلامت روان
پایان نامه سلامت روان و راه های مقابله با درد 
اه های مقابله با درد در افراد مبتلا به آرتروز
افراد مبتلا به آرتروز و افراد بهنجار
دسته بندی علوم پزشکی
فرمت فایل doc
حجم فایل 170 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 116

پایان نامه مقایسه ی سلامت روان و راه های مقابله با درد در افراد مبتلا به آرتروز و افراد بهنجار

 

فهرست مطالب

 

مقدمه.. 1

بیان مسأله.. 2

ضرورت اهمیت تحقیق.. 5

اهداف پژوهش:.. 7

اهداف پژوهش:.. 7

هدف کلی :.. 7

-مقایسه ی سلامت روان و راه های مقابله با درد در افراد مبتلا به آرتروز و افراد بهنجار.. 7

اهداف جزئی.. 7

-مقایسه ی سلامت روان در افراد مبتلا به آرتروز و افراد بهنجار.. 7

-مقایسه ی راه های مقابله با درد در افراد مبتلا به آرتروز و افراد بهنجار.. 7

فرضیه های پژوهش:.. 7

تعریف نظری و عملیاتی متغیرهای پژوهش.. 8

فصل دوم :.. 9

پیشینه پژوهش.. 9

سلامت روانی چیست؟.. 10

نکات مشترک بین بهداشت روان و جسم.. 10

دیدگاه های مختلف در مورد سلامت روان.. 11

تاریخچه ی سلامت روان.. 13

معیارهای سلامت روان.. 14

هدف بهداشت روان.. 15

پیشگیری از بیماری های روانی.. 16

انواع پیشگیری.. 17

اصول سلامت روان.. 19

سلامت روانی در دوره های مختلف زندگی.. 20

سلامت روانی در دوران قبل از تولد و زمان تولد   21

بهداشت روانی در دوران شیرخوارگی و کودکی.. 21

بهداشت روانی دوران بلوغ( نوجوانی).. 22

سلامت روانی در دورن بزرگسالی.. 24

سلامت روان در دوره سالمندی.. 24

رابطه سلامت جسمی با سلامت روانی.. 25

علامت شناسی در بیماری های روانی.. 26

مذهب و سلامت روان.. 26

ایمان و استرس.. 27

قرآن کریم و بهداشت روانی.. 29

نقش اجتماع در بهداشت روان.. 32

بهداشت روانی بر اساس مکاتب مختلف روانشناسی   34

مکتب زیست گرایی.. 34

مکاتب روانکاوی.. 35

کارل گوستا و یونگ.. 36

اریک اریکسون.. 37

اریک فرام.. 37

مکتب انسان گرایی.. 38

کارل راجرز Carl Rogers. 38

آبراهام فرلو Abraham Moslow.. 39

مکتب رفتار گرایی.. 39

بی- اف- اسکینر Skinner 39

مکتب شناخت گرایی.. 40

ویلیام گلاسر William glasser 40

آلبرت الیس Albert Elis. 41

مکتب هستی گرایی.. 41

ویکتور فرانکل Victor Frankl 41

آرتروز چیست؟.. 42

اصلی‌ترین علایم این بیماری چیست؟.. 43

انواع آرتروز.. 43

آرتروز استخوانی.. 44

علایم و علل آرتروز استخوانی.. 44

انواع آرتروز استخوانی.. 46

آرتروز مفصلی.. 46

نحوه ابتلا به آرتروز مفصلی.. 46

انواع آرتروز خود ایمنی ( مفصلی ).. 47

وقتی صدمه وارد می شود چه اتفاقی می افتد؟.. 50

تازه ترین تحقیقات.. 52

تازه ترین تحقیقات روی غضروف ها و مفاصل.. 53

درمان های موثر و تاثیرات ماندگار:.. 54

مصرف داروها مطابق با ساعت بدن.. 54

اختلال در ریتم طبیعی بدن با افزایش سن.. 55

جمع بندی.. 55

درمان.. 56

درمان غیر دارویی.. 56

جراحی ارتوپدی.. 57

مدیریت درد در آرتروز.. 57

مقابله با درد حاد.. 60

اتخاذ نگرش مقابله ای.. 61

مهارتهای مقابله با درد:.. 62

مهارت مقابله ای 1: اتخاذ نگرش مقابله.. 62

مهارت مقابله ای 2: استفاده از روش خود آرام سازی   62

مهارت مقابله ای 3: استفاده از روش توجه برگردانی   64

مهارت مقابله ای 4: استفاده از تصویر سازی خلاق   66

مهارت مقابله ای 5: استفاده از یخ.. 66

مهارت مقابله ای 7: حفظ شوخ طبعی خود.. 67

مهارت مقابله ای 8: داشتن انتظارات واقع بینانه   68

میزان شیوع درد مزمن.. 68

تجربه درد مزمن.. 69

مهارت مقابله ای 9: پذیرفتن درد مزمن.. 69

مهارت مقابله ای 10: مقابله با غمگینی، افسردگی و خشم   69

مهارت مقابله ای 11: ایجاد سازگاری در روابط بین فردی   70

راهبردهای مقابله ای انطباقی و غیر انطباقی   71

مقابله با التهاب مفاصل (روماتویید).. 73

نتیجه گیری های درباره مقابله با درد مزمن.. 74

اهداف کلینیکهای درمان درد.. 75

ارزیابی اولیه و ثانویه درد.. 75

نتایج پژوهش سلامت روان در خارج از کشور.. 76

فصل سوم :.. 84

روش پژوهش.. 84

روش پژوهش.. 85

جامعه آماری.. 85

نمونه های آماری و روش نمونه گیری.. 85

روش جمع آوری اطلاعات.. 85

ابزار های پژوهش.. 85

روش تجزیه و تحلیل داده ها:.. 86

فصل چهارم :.. 87

تجزیه و تحلیل داده ها.. 87

بخش اول آمار توصیفی.. 88

بخش دوم آمار استنباطی.. 93

فصل پنجم :.. 95

بحث و نتیجه گیری.. 95

بحث و نتیجه گیری.. 96

محدودیت های پژوهش.. 97

پیشنهادات.. 98

 

مقدمه

بیماری آرتروز یکی از قدیمی ترین بیماری هایی است که تا کنون بشرشناخته است.این بیماری جزو گروه بیماره های روماتیسمی است که خود به صد گونه ی مختلف ازبیمار های آرتروزی وروماتیسمی تقسیم می شود. واه روماتیسم معمولاٌ مربوط است به شرایط ملتهب ودرد ناک قسمت های مختلف بدن مانند کمر درد،سیاتیک والتهاب اعصاب.در حالی که آرتروز اختصاصاً مربوط به التهاب مفاصل است. آرتروز یا استئوآرتریت شایع‌ترین بیماری از دسته التهاب مفاصل است.در این بیماری غضروف مفصل صدمه دیده و کم‌کم از بین می‌رود.آرتروز ممکن است هر مفصلی را درگیر کند اما مفاصل بزرگ که وزن بدن را تحمل می‌کنند مثل مفاصل زانو و ران و ستون فقرات بیشتر در معرض ابتلا هستند. ویژگی اصلی پاتولوژی آرتروز از بین رفتن پیشرونده غضروف مفصلی است. با وجود این آرتروز تنها بیماری بافت غضروفی نیست بلکه بیماری یک عضو (مفصل) است که درآن همه بافتها شامل استخوان زیر غضروف ، منیسک ، رباطها و قسمت عصبی- عضلانی و غضروف گرفتار می‌شوند.آرتروز شایعترین بیماری مفصلی در انسان، مخصوصاً در افراد مسن می باشد و در رأس علل ناتوانی در سنین سالمندی قرار دارد. شیوع آرتروز در زنان معمولا بعد از 40 سالگی و در مردان بعد از 50 سال می باشد)دکتر پرویز یزدان پناه،1391).

هدف اصلی بهداشت روانی، پیش گیری از وقوع ناراحتی‌ها و اختلالهای جزئی رفتار است و ارتقای سلامت، بهترین شکل بهداشت روانی است. در این زمینه لازم است جامعه از طریق آموزشهای رسمی و غیر رسمی از ابتلای جمعیت سالم به بیماری‌های روانی جلوگیری ‌کند و افراد را علیه بیماریها واکسینه کند، زیرا علاج واقع، قبل از وقوع باید گردد. (دکتر پرویز یزدان پناه؛1391).

درد مزمن دردی است که فرد باید با آن بسازد و زندگی کند.آرتروز و آسیبهای خاص به دردهایی منجر می شود که یا تقریباً همیشه وجود دارد و یا در هر لحظه تشدید می شود.

مقابله با درد مزمن مستلزم آن است که فردیاد بگیرد علی رغم وجود فشار دایمی درد، زندگی معنی دار و رضایتبخش داشته باشد. زیرا علاج واقع، قبل از وقوع باید گردد. به همین منظور، هدف پژوهش حاضر به مقایسه­ سلامت روان و روشهای مقابله با درد در افراد مبتلا به آرتروز و افراد بهنجار می باشد.

بیان مسأله

استئوآرتریت غالبا به صورت دردی عمقی در مفصل مبتلا توصیف می‌شود که این درد با کارکرد مفصل تشدید می‌یابد و با استراحت برطرف می‌شود، اما با پیشرفت بیماری ممکن است درد دائمی باشد. سفتی و خشکی مفصل مبتلا در هنگام بیدار شدن از خواب یا بعد از مدتی دوره بی‌فعالیتی و بی‌تحرکی ممکن است بارز باشد. اما پس از تقریبا 30 دقیقه تسکین پیدا می‌کند. بیمار ممکن است برای حرکت مفاصل خود با مشکل مواجه شود و قادر نباشد آنها را خم و راست کند. بیماری است که ساختارهای مفصلی مختلف را دچار تغییرات دژنراتیو می کند که  شامل غضروف، استخوان، سینویوم، عضلات و رباط ها  می باشد. آرتروز شایعترین بیماری مفصلی در انسان، مخصوصاً در افراد مسن می باشد و در رأس علل ناتوانی در سنین سالمندی قرار دارد. شیوع آرتروز در زنان معمولا بعد از 40 سالگی و در مردان بعد از 50 سال می باشد.آرتروز در مفاصل متحمل وزن بسیار شایع است و بر مفاصل خاصی اثر می گذارد. مفاصل تحت تأثیر شامل گردن، لگن،زانو، مفاصل کمری خاجی، مفصل متاتارس انگشت شست می باشند. مفاصل مچ، آرنج، قوزک پا معمولاً درگیر نمی شوند. زانو بیشتر از سایر مفاصل دچار آرتروز می شود. برخلاف روماتیسم مفصلی ، آرتروز در ابتدا بیماری غیرالتهابی است که به تدریج پروسه‌های التهابی نیز بر آن سوار می‌شوند.آرتروز  زانو باعث خشکی، از بین رفتن دامنه حرکتی  مفصل ،تورم و درد می‌شود. بزرگترین عامل خطرساز برای استئوآرتریت سن می‌باشد. بطوریکه در زنان با سن کمتر از 45 سال فقط 2% و در سنین بین 64-45 سال میزان شیوع 30% بوده است. و بالای 65 سال این میزان 68% بوده است. تشخیص آرتروز بر اساس علائم بالینی، معاینه فیزیکی و خصوصیات رادیوگرافی می باشد.(انجمن رومالوتوژی آمریکا،1986)

برای مثال به تشریح نوعی از این بیماری بنام ارتروز زانو میپردازیم: کاهش فضای مفصلی، استئوفیت حاشیه ای، کیست های زیر غضروفی و اسکلروز زیر غضروفی می باشد.یافته های رادیوگرافی ارتباط ضعیفی با حضور و شدت درد زانو دارند. مطالعات نشان داده که وجود یا عدم وجود یک استئوفیت مشخص در رادیوگرافی یک مفصل در حالت تحمل وزن  بهترین روش تشخیص آرتروز زانو در مطالعات اپیدمیولوژیک می باشددر حالیکه کاهش فضای مفصلی ممکن است در ارزیابی شدت بیماری بکار برده شود.وجود استئوفیت ارتباط قوی با درد زانو دارد ،در حالیکه وجود یا عدم وجود کاهش فضای مفصلی همراه با درد نمی باشد.شدت درد زانو  مهم تر از درجه رادیوگرافی در تعیین  ناتوانی عمل آرتروز می باشد. طبق نظر انجمن روماتولوژی آمریکا(1986)، چنانچه درد زانو همراه با استئوفیت در گرافی و حداقل یکی از علائم سن بالای 50 سال ،خشکی مفصل کمتر از 30 دقیقه و صدای مفصل(کریپتاسیون)در حرکت فعال زانو وجود داشته باشد،در آن صورت،این رویکرد تشخیصی حساسیت 91 درصد و ویژگی 86 درصد جهت تشخیص آرتروز زانو دارد. چقدر درد افراد مبتلا به آرتروز احساس به طور مستقیم به سلامت روان آنها مربوط، یک مطالعه جدید توسط محققان UC مدرسه دیویس پزشکی پیدا کرده است. در این مطالعه، افراد با سلامت روان بهتر احساس درد کمتر و افراد با سلامت روان بدتر احساس  درد بیشتری می کنند. درد حاد و درد مزمن. درد حاد دردی نسبتاً کوتاه مدت است، وقتی سرتان را جایی می زنید یا بدنتان را می برید و یا متحمل آسیب دیگری می شوید، دردی را تجربه می کنید که مطمئن هستید بالاخره رفع می شود. این امر در مورد کارهای دندان پزشکی، جراحی و زایمان نیز صادق است. اگر چه درد ناشی از این تجارب ممکن است شدید باشد ولی مدت آن محدود است. مقابله با درد حاد مستلزم یافتن راههایی برای بالا بردن تحمل و طاقت خود تا زمان مرتفع شدن آن است.یکی از عوامل مؤثر بر آرتروز سلامت روانی پایین و ناتوانی در راه های مقابله با درد این افراد می باشد. منظور از بهداشت روانی، سازگاری فرد با محیط اطراف خود می باشد، در صورتی که فرد بتواند خود را به راحتی با محیط اطراف تطبیق دهد، قابلیتهای خود را بروز دهد و فاقد اختلالات عاطفی و رفتاری باشد، از بهداشت روانی برخوردار است . درد تجربه ای شخصی است، ما نمی توانیم درد دیگران را درک کنیم و نیز نمی توانیم دقیقاً به دیگران بیان کنیم که چقدر احساس درد می کنیم و همین درد را به صورت چنین موضوع جالبی درآورده است. اگر چه همه احساس درد می کنیم ولی هر کس به شیوه خاص خود به آن واکنش نشان می دهد. به عبارت دیگر درد یک تجربه حسی و ذهنی ناخوشایند که همراه با تخریب بالفعل یا بالقوه بوده و یا بدان صورت بیان می شود و مقابله با درد یعنی توانایی روانشناختی و فیزویولوژیکی فرد در موقعیت های مختلف با درد های فیزیکی،جسمی . روحی که با آنها مواجه می شود.(تنجمن روماتولوژی آمریکا؛1986).

در طی تحقیقاتی که در ایالات متحده توسط مارگارت، جنیفر، تارا استرین، دانیل چیمن، و ترزا بری(2009) انجام دادند به این نتیجه رسیدند که ناراحتی های روانی جدی و FAD  افراد مبتلا به ورم مفاصل را تحت تاثیر قرار میدهد، همچنین بزرگسالان جوان مبتلا به ورم مفاصل، و کسانی که با درد و یا هر دو محدودیت های عملکردی و اجتماعی، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای SPD  باشند.لوچ، لانگورست، دوبز، پل، کرامر(2013)دری یک نمونه داخلی از بیماران مبتلا به بیماری های داخلی از تکنیک های تمدد اعصاب به عنوان استراتژی مقابله با درد استفاده شد.در این تحقیقات نشان داده شد که منبع کنترل درونی و بیرونی با سلامت روان ارتباط دارد این تحقیقات همچنین تأکید بر این موضوع دارد که پایبندی به این تکنیک ها باعث کاهش درد ناشی از بیماری های داخلی می شوند وباعث افزایش سلامت روانی می شود.دیویس، نیو، ژانگ(2013)سلامت روان با پایه ی بهتر شاخصی است ناشی از نمره ی بالا در سلامت ذهن که با کاهش درد و نمره ی نسبتا کم در مقیاس شاخص درد ناشی ازآرتروز است وبالعکس آن سلامت روان با پایه ی بدتر شاخصی است ناشی از نمره ی پایین در سلامت ذهن که با افزایش درد و نمره ی نسبتا بالایی در مقیاس شاخص درد ناشی ازآرتروز است.حس انسجام درونی و بیرونی فرد با ابعد  سلامت روان همراه است ولی با سلامت جسمی به سختی همراه است.نمره بالای فرد در بعد روانی اجتماعی نشان دهنده ی حس انسجام فرد است که این پژوهش نظریه ی آنتونوسکی را تأیید می کند.این پژوهش در صدد پاسخگویی به این مسئله است که آیا بین سلامت روان و  راه های مقابله با درد در افراد مبتلابه آرتروز و بهنجار تفاوت وجود دارد؟

دانلود پایان نامه مقایسه ی سلامت روان و راه های مقابله با درد در افراد مبتلا به آرتروز و افراد بهنجار

پایان نامه بررسی تأثیر رویکرد ساختارگرا و نقش گرا بر مهارت صحبت کردن در بین زبان آموزان ایرانی

بررسی تأثیر رویکرد ساختارگرا و نقش گرا بر مهارت صحبت کردن در بین زبان آموزان ایرانی

بررسی تأثیر رویکرد ساختارگرا و نقش گرا بر مهارت صحبت کردن در بین زبان آموزان ایرانی

دانلود بررسی تأثیر رویکرد ساختارگرا و نقش گرا بر مهارت صحبت کردن در بین زبان آموزان ایرانی

بررسی تأثیر رویکرد ساختارگرا و نقش گرا بر مهارت صحبت کردن در بین زبان آموزان ایرانی
رویکرد ساختارگرا و نقش گرا بر مهارت صحبت کردن 
تأثیر رویکرد صحبت کردن زبان آموزان ایرانی
تأثیر رویکرد مهارت صحبت کردن
دسته بندی زبان شناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 1106 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 170

 

بررسی تأثیر رویکرد ساختارگرا و نقش گرا بر مهارت صحبت کردن در بین زبان آموزان ایرانی

چکیده:

این پایان نامه سعی در بررسی تاثیر دو رویکرد ساختارگرایان و نقش گرایان بر روی مهارت صحبت کردن دانش آموزان با محدودیت سنی 14- 15 - 16ساله شده است. برای انجام این موضوع یک مطالعه ی کیفی روی دو گروه از دانش آموزان به تعداد صد نفر متشکل از گروه کنترل و آزمایش در موسسه تودی (Today) اردبیل که به صورت اتفاقی انتخاب شده بودند انجام گرفت. فعالیت های ارتباطی مختلفی که در روش کاربردی مطرح است با گروه آزمایش بکار برده شد. در حالیکه گروه ساختارگرایان در معرض آموزش غیرارتباطی یعنی بر حسب روشهای ساختارگرایی از جمله شنیداری[ - گفتاری قرار گرفتند. قبل از شروع هر نوع آموزش به هر دو گروه یک پیش آزمون جهت اطمینان از وضعیت اولیه آن ها در مورد متغیری که قرار است مورد سنجش قرار بگیرد ارائه شد و در نهایت یک پس آزمون جهت بررسی نتیجه ی آموزش بعد از ارائه ی درمان به گروه آزمایش و ارائه ی دارونما به گروه کنترل به عمل آورده شد.

در حالیکه دو گروه در مرحله ی پیش آزمون معدل تقریباً یکسانی داشتند در مرحله ی پس آزمون گروهی که به روش کاربردی آموزش دیده بود معدل بالایی نسبت به گروه کنترل (ساختارگرایان) داشتند. این مطالعه نشان داد که روش ارتباطی (CA) تاثیر بیشتری روی مهارت صحبت کردن دانش آموزان دارد.

 

 


فهرست مطالب

 

عنوان                                                                                                    صفحه

 

فصل اول: کلیات

 

1-1 مقدمه............................................................................................................................ 2

 

1-2 بیان مسئله...................................................................................................................... 3

 

1-3 فرضیه تحقیق................................................................................................................. 4

 

1-4 اهداف و اهمیت تحقیق................................................................................................... 4

 

1-5 تحدید و محدودیت تحقیق............................................................................................. 4

 

1-6 اصطلاحات کلیدی.......................................................................................................... 7

 

1-6-1 ساختارگرا.................................................................................................... 7

 

1-6-2 برنامه درسی ساختاری.................................................................................. 7

 

1-6-3 نمونه دادن / سرمشق دادن............................................................................. 7

 

1-6-4 مصاحبه مهارت گفتاری................................................................................. 8

 

1-6-5 رویکرد انسان گرایانه.................................................................................... 8

 

1-6-6 رویکرد ترکیبی............................................................................................. 8

 

1-6-7- رویکرد تجزیه ای....................................................................................... 9

 

1-6-8 رویکرد ارتباطی........................................................................................... 9

 

1-6-9 مهارت صحبت کردن.................................................................................... 9

 

1-6-10 رویکرد سنتی............................................................................................. 9

 

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تاریخی تحقیق

 

2-1 مقدمه........................................................................................................................... 12

 

2-2 نگاه به زبان قبل از ساختارگرایان (نگرش سنتی به زبان).................................................... 13

 

2-2-1 صورت و معنی قبل از ساختارگرایان............................................................. 14

 

2-2-2 عدد دستور ی............................................................................................. 15

 

2-2-3 جنسیت دستور ی........................................................................................ 15

 

2-2-4 زمان دستور ی و غیردستور ی...................................................................... 15

 

2-2-5 ابدیت دستور ی و اهمیت زبان نوشتاری........................................................ 15

 

2-2-6 الگوگیری از مقولات زبان خارجی برای تدوین زبان مقصد............................. 16

 

2-2-7 آمیزش دستور در زمانی و هم زمانی.............................................................. 16

 

2-2-8 اجزاء کلام قبل از ساختارگرایان.................................................................... 17

 

2-3 ساختارگرایان به زبان چگونه نگاه می کردند؟................................................................... 17

 

2-3-1 ساختارگرایان و مهارت صحبت کردن........................................................... 18

 

2-3-2 ساختارگرایان و هم زمانی و در زمانی........................................................... 18

 

2-3-3 ساختارگرایان و شبکیه زبان.......................................................................... 19

 

2-3-4 ساختارگرایان هم نشینی و جانشینی.............................................................. 19

 

2-3-5 ساختارگرایان و جنبه فیزیک زبان................................................................. 20

 

2-3-6 ساختارگرایان و معنی................................................................................... 20

 

2-4 روش بررسی و یا تحلیل دوگانه از دیدگاه ساختارگرایان................................................... 21

 

2-5 سازهای پیاپی در ساختارگرایان....................................................................................... 24

 

2-6 نارسائی تجربه سازه در ساختارگرایان.............................................................................. 25

 

2-7 نگاه به زبان قبل از سوسور............................................................................................. 27

 

2-8 تحولات ساختارگرایی بعد از سوسور............................................................................... 28

 

2-9 ساختارگرایان (توصیف گرایان)....................................................................................... 33

 

2-10 انقلاب جدید نگاه به زبان بعد از ساختارگرایان (رویکرد زایشی و چامسکی).................... 37

 

2-11 نگاه نقش گرایان به زبان............................................................................................... 45

 

2-12 نقش گرایان و گونه های کاربردی یا سیاق سخن............................................................ 48

 

2-12-1 رسمی...................................................................................................... 48

 

2-12-2 مشروتی، صحبت یا گفتگو کردن با گروه کوچک ناشناس و غریبه................. 49

 

2-12-3 سبک تصادفی........................................................................................... 49

 

2-12-4 سبک صمیمانه........................................................................................... 49

 

2-12-5 سبک بسیار خشک.................................................................................... 50

 

2-12-6 سبک دست پا شکسته................................................................................ 50

 

2-13 نقش گرایان و توانش ارتباطی....................................................................................... 50

 

2-13-1 توانش کلامی که گاه جزئی از توانش اجتماعی- زبانی به حساب می آید یعنی

 

دانش چگونگی آغاز کردن و تمام کردن به مکالمه..................................................... 51

 

2-13-2 توانش اجتماعی زبان................................................................................. 51

 

2-13-3 توانش دستور ی........................................................................................ 51

 

2-13-4 توانش جبرانی یا راهبردی.......................................................................... 51

 

2-14 نگاه به زبان در ایران.................................................................................................... 52

 

2-15 نگاه به یادگیری وا نسان............................................................................................... 54

 

2-15-1 نگاه به یادگیری و انسان قبل از ساختارگرایان.............................................. 54

 

2-15-2 یادگیری از دیدگاه ساختارگرایان................................................................. 55

 

2-15-3 یادگیری و روان شناسی شناختی................................................................. 57

 

2-15-3-1 حافظه حسی.................................................................................. 57

 

2-15-3-2 حافظه کوتاه مدت.......................................................................... 58

 

2-15-3-3 حافظه بلند مدت............................................................................ 58

 

2-15-3-4 راهبردهای شناختی......................................................................... 61

 

2-15-3-5 راهبردهای فراشناختی..................................................................... 62

 

2-15-3-6 رده بندی کردن.............................................................................. 62

 

2-15-3-7 یادگیری معنادار و طوطی وار.......................................................... 63

 

2-15-3-8 دانش عملی یا عملیاتی و دانش خبری............................................. 63

 

2-15-3-9 پردازش نزولی............................................................................... 64

 

2-15-3-10 پردازش صعودی.......................................................................... 64

 

2-15-3-11 یادگیری پیاپی و پردازش موازی.................................................... 65

 

2-15-3-12 یادگیری استنتاجی و یادگیری استقرایی........................................... 65

 

2-15-4 نگاه به یادگیری – رویکرد انسان گرایانه...................................................... 66

 

2-16 متغیرهای مربوط به یادگیرنده........................................................................................ 69

 

2-16-1 سن.......................................................................................................... 69

 

2-16-2 جنس....................................................................................................... 69

 

2-16-3 متغیر شناختی............................................................................................ 70

 

2-16-4 روش شناختی........................................................................................... 70

 

2-16-4-1 وابسته به میدان و ناوابسته به میدان.......................................................... 71

 

2-16-4-2 سازش کننده و غیرسازش....................................................................... 71

 

2-16-4-3 جزئی نگر و کلی نگر............................................................................ 71

 

2-16-4-4 توانایی ذاتی و استعداد........................................................................... 72

 

2-16-5 راهبردهای یادگیری................................................................................... 72

 

2-16-6 متغیر عاطفی ............................................................................................ 73

 

2-16-7 متغیر اجتماعی و فرهنگی........................................................................... 75

 

2-17 روش آموزشی با دیدگاه زبان شناسی ساختارگرایان........................................................ 76

 

2-17-1 رویکرد ................................................................................................... 78

 

2-17-2 نظریه یادگیری ......................................................................................... 81

 

2-17-3 طرح درسی.............................................................................................. 84

 

2-17-4 اهداف ..................................................................................................... 84

 

2-17-5 برنامه درسی............................................................................................. 85

 

2-17-6 انواع فعالیت های یادگیری و تدریسی......................................................... 87

 

2-17-7 نقش زبان آموز.......................................................................................... 91

 

2-17-8 نقش معلم................................................................................................. 92

 

2-17-9 نقش مطالب آموزشی................................................................................. 93

 

2-17-10 رویه....................................................................................................... 94

 

2-18 روش آموزشی پیش نقش گرایان................................................................................... 97

 

2-19 رویکرد ارتباطی.......................................................................................................... 101

 

2-19-1 کلاس های ارتباطی.................................................................................. 103

 

2-19-2 مواد درسی ............................................................................................. 103

 

2-19-3دانش آموز................................................................................................ 104

 

2-19-4 معلم........................................................................................................ 105

 

2-19-5 مهارت شنیدن.......................................................................................... 106

 

2-19-6 مهارت سخن گفتن و آموزش زبان به صورت کاربردی................................ 109

 

2-19-7 مهارت خواندن و آموزش زبان بصورت کاربردی........................................ 112

 

2-19-8 مهارت نوشتن و آموزش زبان بصورت کابردی............................................ 113

 

2-20 پیشینه تحقیق در مورد رویکرد نقش گرایان و ساختار گرایان.......................................... 115

 

فصل سوم: روش

 

3-1 مقدمه.......................................................................................................................... 120

 

3-2 نوع تحقیق................................................................................................................... 120

 

3-3 روش تحقیق................................................................................................................ 121

 

3-4 واحد تحلیل................................................................................................................. 123

 

3-5 جامع آماری................................................................................................................. 124

 

3-6 تعیین حجم نمونه......................................................................................................... 124

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته ها در جدول

 

4-1 مقدمه.......................................................................................................................... 126

 

4-2 تجزیه و تحلیل داده ها در جدول................................................................................... 126

 

4-3 طرح مسأله و طرح فرضیه های پژوهش و جمع بندی...................................................... 126

 

فصل پنجم: نتیجه گیری

 

5-1 مقدمه.......................................................................................................................... 137

 

5-2 نتیجه........................................................................................................................... 137

 

5-3 پیشنهادات عملی.......................................................................................................... 138

 

5-4 پیشنهادات علمی.......................................................................................................... 139

 

منابع................................................................................................................................... 140

 


دانلود بررسی تأثیر رویکرد ساختارگرا و نقش گرا بر مهارت صحبت کردن در بین زبان آموزان ایرانی

پایان نامه سبک های مقابله ای با مدیریت درد و بهزیستی روان شناختی در بیماران جراحی قلب باز

پایان نامه سبک های مقابله ای با مدیریت درد و بهزیستی روان شناختی در بیماران جراحی قلب باز

پایان نامه سبک های مقابله ای با مدیریت درد و بهزیستی روان شناختی در بیماران جراحی قلب باز

دانلود پایان نامه  سبک های مقابله ای با مدیریت درد و بهزیستی روان شناختی در بیماران جراحی قلب باز

پایان نامه  سبک های مقابله ای با مدیریت درد و بهزیستی روان شناختی در بیماران جراحی قلب باز
سبک های مقابله ای با مدیریت درد
روان شناختی در بیماران جراحی قلب باز
پایان نامه  سبک های مقابله ای با مدیریت درد
دسته بندی علوم پزشکی
فرمت فایل doc
حجم فایل 290 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 99

پایان نامه  سبک های مقابله ای با مدیریت درد و بهزیستی روان شناختی در بیماران جراحی قلب باز

چکیده:

هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه سبک های مقابله ای با مدیریت درد و بهزیستی روان شناختی در بیماران جراحی قلب باز می باشد.روش مورد استفاده برای تحقیق روش همبستگی (توصیفی) است. جامعه آماری پژوهش را کلیه بیماران جراحی قلب باز بستری در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اردبیل در سال 1392 (385 نفر) تشکیل می دهند.روش نمونه‌گیری این پژوهش به صورت در دسترس بود. بدین صورت که از بین بیماران جراحی قلب بستری شده در بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل تعداد 70 نفر انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه راهبردهای مقابله ای لازاروس،  پرسشنامه درد مک گیل و  پرسشنامه بهزیستی روان شناختی ریف استفاده شد. برای تحلیل اطلاعات از نرم افزار آماری SPSS بهره گرفته شد و برای آزمون فرضیه ها از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که بین سبک مقابله ای هیجان مدار و مساله مدار با مدیریت درد و بهزیستی روان شناختی رابطه معنی داری وجود دارد. همچنین بین مدیریت درد و بهزیستی روان شناختی رابطه مثبت معنی داری وجود دارد (01/0p<).

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                            صفحه

چکیده 1

 فصل اول: کلیات تحقیق.. 2

1-1- مقدمه. 3

1-2- بیان مسئله. 4

1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش... 7

1-4- اهداف پژوهش... 8

1-4-1- هدف کلی: 8

1-4-2- اهداف جزیی: 8

1-5- فرضیه ها: 9

1-6- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها: 9

 فصل دوم: مروری بر ادبیات و پیشینه تحقیق.. 11

مقدمه. 12

2-1- بیماری قلبی.. 12

2-2- دستگاه قلبی- عروقی: 13

2-3- قلب و رگ های خونی.. 13

2-4- اختلالات دستگاه قلبی- عروقی.. 14

2-5- واکنش پذیری سیستم قلبی عروقی و بیماری.. 15

2-6- عوامل خطرزای زیستی و مربوط به شیوه زندگی در بیماران قلبی.. 15

2-7- سبکهای مقابله ای.. 17

2-7-1- عوامل موثر بر انتخاب راهبردهای مقابله‌ای.. 23

2-7-2- اهمیت آموزش مهارت‌های مقابله‌ای.. 25

2-8- بهزیستی روانشناختی : 26

2-9- درد و مدیریت درد. 29

2-9-1-کیفیت و ابعاد درد. 32

2-9-2- احساس درد. 35

2-9-3- فیزیولوژی احساس درد. 35

2-9-4- نظریه های درد. 38

2-9-5- دیدگاه های زیستی، روانی، اجتماعی درد. 42

2-10- پیشینه پژوهش: 50

2-10-1 - پیشینه داخلی پژوهش... 50

2-10-2- پیشینه خارجی پژوهش: 52

2-11- جمع بندی پیشینه پژوهش... 60

 فصل سوم : روش شناسی تحقیق.. 61

مقدمه. 62

3-1- روش پژوهش... 62

3-2- جامعه آماری.. 62

3-3- روش نمونه‏گیری و حجم نمونه آماری.. 62

3-4- روش گردآوری اطلاعات.. 62

3-5- ابزار گرد آوری اطلاعات.. 62

3-6- روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها 64

 فصل چهارم:  یافته های تحقیق.. 65

4-1- ویژگی های جمعیت شناختی.. 66

4-2- یافته های توصیفی.. 67

4-3- آمار استباطی.. 68

4-4- یافته های جانبی.. 71

 فصل پنجم : بحث و تفسیر و نتیجه‌گیری و جمع‌بندی.. 73

5-1- بحث و نتیجه‌گیری.. 74

5-2- نتیجه‌‌گیری کلی.. 78

5-3- محدودیت‌های پژوهش... 79

5-4- پیشنهادات پژوهش... 79

فهرست منابع: 80

ضمائم. 86

چکیده انگلیسی

 فهرست جداول

عنوان                                                                                                             صفحه

جدول 4-1- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت................................................................... 66

جدول 4-2- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات ..................................................... 66

جدول 4-3- میانگین و انحراف معیار سن پاسخگویان....................................................................... 67

جدول 4-4- میانگین و انحراف معیار مدیریت درد پاسخگویان بر حسب پرسشنامه درد مک گیل........... 67

جدول 4-5- میانگین و انحراف معیار راهبردهای مقابله ای و مولفه های آن.......................................... 67

جدول 4-6- میانگین و انحراف معیار بهزیستی روان شناختی و مولفه های آن....................................... 68

جدول 4-7- ماتریس ضریب همبستگی پیرسون ............................................................................... 68

جدول 4-8- ماتریس ضریب همبستگی پیرسون ............................................................................... 69

جدول 4-9- ماتریس ضریب همبستگی پیرسون ............................................................................... 69

جدول 4-10- ماتریس ضریب همبستگی پیرسون ............................................................................. 70

جدول 4-11- ماتریس ضریب همبستگی پیرسون ............................................................................. 70

جدول 4-12- نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیری سبک مقابله ای مساله مدار و هیجان مدار بر مدیریت درد 71

جدول 4-13- نتایج تحلیل رگرسیون چند متغیری سبک مقابله ای مساله مدار و هیجان مدار بر بهزیستی روان شناختی     72

 

دانلود پایان نامه  سبک های مقابله ای با مدیریت درد و بهزیستی روان شناختی در بیماران جراحی قلب باز