پایان نامه رابطه پیوند با مدرسه و بزهکاری در بین نوجوانان

رابطه پیوند با مدرسه و بزهکاری در بین نوجوانان

پایان نامه کارشناسی روانشناسی عمومی رابطه پیوند با مدرسه و بزهکاری در بین نوجوانان شهرستان اردبیل به همراه فایل SPSS (مشاوره و تحلیل آماری )

دانلود رابطه پیوند با مدرسه و بزهکاری در بین نوجوانان

پایان نامه کارشناسی روانشناسی عمومی
 رابطه پیوند با مدرسه و بزهکاری در بین نوجوانان شهرستان اردبیل 
دانلود مقاله
دانلود تحقیق
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پایان نامه کارشناسی
دانلود پایان نامه ارشد
دانلود پروژه
دانلود پروژه پایانی
دانلود پروپوزال
دانلود گزارش کار آموزی
دانلود پاورپوینت
دانلود پرسشنامه
دان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 402 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 90

پایان نامه کارشناسی روانشناسی عمومی

رابطه پیوند با مدرسه و بزهکاری در بین نوجوانان شهرستان اردبیل 

به همراه فایل SPSS (مشاوره و تحلیل آماری )

 

 مقدمه

مدارس نقش مهمی در شکل گیری ارزش ها، هنجارها و فرصت های اجتماعی افراد دارند. کودکان اولین تعاملات خود را در سیستم آموزشی در حدود پنج یا شش سالگی برقرار میکنند و معمولا تا هجده سالگی ارتباط شان را با مدرسه حفظ میکنند ، در نتیجه جوانان تقریبا 13 سال از زندگی خود را در سیستم آموزشی صرف میکنند به عبارتی این مقدار از زمان را در ساختار تحصیلی و به دور از خانواده شان سپری میکنند و موسسات آموزشی ابزار اولیه اجتماعی شدن جوانان میشود. مدارس هم مسئول آموزش اطلاعات و روشها و هم مسئول ایجاد هنجارها و و ارزش های جامعه محسوب میشود.

در جامعه امروزی مدارس با موضوعات پیچیده که تاثیر انکار ناپذیری بر کارکرد آنها دارد روبرو هستند.از مدارس انتظار میرود که جوانان را با محیط یادگیری سالمی مواجه کنند که بتوانند در آن به سطح مطلوبی از دانش دست یابند و افراد مولد در جامعه باشند. با آگاهی از وقایع و نارسایی هایی که در مدارس دیده میشود نگرانی های عموم از جو مدارس افزایش میابد.( نقل از رضایی شریف و همکاران ، 1390).

پیوند با مدرسه علاقه و دلبستگی دانش آموزان به معلمان ، کارکنان و مدیران و غرور نسبت به مدرسه خود است (ایس  ، 2005به نقل از رضایی شریف و همکاران ، 1390). اهمیت جو مدرسه و پیوند دانش آموز – مدرسه زمینه جامعه شناختی ، روانشناسی مدرسه و ادبیات آموزشی دارد. توافقی عمومی وجود دارد که مدارس محیط اجتماعی بزرگی هستند که در آن دانش آموزان از اعتقادات ، ارزش ها ، معیارها و نگرانی های مشترک برخوردارند.

 همچنین عملکرد های شناختی و عاطفی دانش آموزان به وسیله ویژگی های مدرسه شکل میگیرد و یادگیری در مدرسه در یک محیط اجتماعی ، هم درون و هم در بیرون کلاس درس صورت میگیرد (هافمن و دیگران 2001 به نقل از اسکرمن ، 2002؛ نقل از رضایی شریف و همکاران، 1390).

تعریف موضوع

بزهکاری پدیده اجتماعی جهانی است که معمولاً برای جرایم نوجوانان زیر 18 سال به کار برده می شود. گرچه، جوامع گوناگون برحسب وضعیت اقتصادی و اجتماعی خود با انواع متفاوتی از آن روبه رو هستند. در همه جوامع انسانی اصطلاح بزهکار در مورد افرادی به کار برده می شود که اعمال خلاف قانون یا موازین مذهبی آن جامعه انجام می دهند. با توجه به این که احکام در جامعه های گوناگون متفاوت است، فرد متخلف در یک جامعه، ممکن است در جامعه دیگر از تخلف مبری باشد.

در کشور ما بزهکاری به مجموعه کل جرایمی گفته می شود که در صورت ارتکاب، مجازات هایی از قبیل قصاص، دیات، حدود و تعزیزات را در پی دارد. هر روز در کنار ما جرایم متعددی به وقوع می پیوندد و با تورق روزنامه ها، در صفحه حوادث با انواع بزهکاری آشنا می شویم: چاقوکشی، ضرب و جرح، دزدی، تجاوز و وقتی از خیابان عبور می کنیم سازمان هایی نظیر کانون اصلاح و تربیت، نیروی انتظامی، و دادگاه هایی را می بینیم که برای مجازات این گونه افراد به وجود آمده اند. ولی تا حالا فکر کرده ایم چه عواملی در به وجود آوردن فرد بزهکار مؤثر است؟ پیچیدگی عوامل مؤثر در پدیده بزهکاری سبب شده است که هر گروه از محققان آن را از دیدگاهی خاص بررسی کنند. روان شناسان و روان پزشکان از دیدگاه روان شناختی، حقوق دانان از دیدگاه جرم شناسی و مسایل کیفری، پزشکان و زیست شناسان از نظر عوامل مؤثر زیستی و بالاخره جامعه شناسان از دید آسیب شناسی اجتماعی.

فهرست مطالب

 

مقدمه     1

تعریف موضوع     2

اهمیت و ضرورت موضوع   4

بیان مساله            4

سوالات تحقیق       6

فرضیه های تحقیق 6

تعاریف عملیاتی     6

تئوری های پیوند مدرسه       9

تفاوت در پیوند با مدرسه       12

مدل رشد اجتماعی  13

دلبستگی به مدرسه 14

دلبستگی به کارکنان            14

تعهد به مدرسه      16

مشغولیت در مدرسه            17

باور       18

تفکیک از سازه های مرتبط   19

بزهکاری 22

تعریف بزه در رویکرد های مختلف      24

رویکرد حقوقی جرم 24

رویکرد جامعه شناختی         24

رویکرد جرم شناسی 25

تعریف انواع بزه های معمول 25

رویکرد ها در مورد علل بزهکاری       27

رویکرد شکل ظاهری (Body type theories). 27

رویکرد ساختار زیستی         28

رویکرد روانشناختی 29

رویکرد وضعیت اقتصادی     31

رویکرد کنترل اجتماعی       32

رویکرد پیوند افتراقی           33

رویکردهای التقاطی            35

عوامل مستعدکننده بزهکاری  37

مهاجرت  38

برخی علل انحراف جنسی     41

د). عدم تماس دائم بین مربیان با خانواده 42

بهره هوشی و بزهکاری       45

مبارزه با بزهکاری 45

پیشگیری از بزهکاری         46

پیشگیری اوّلیه (سطح اول). : ایجاد یک محیط سالم            47

پیشگیری ثانویه (سطح دوم). : کاهش عوامل خطرزا         48

پیشگیری ثالثیه (سطح سوم). : کنترل موقعیت خطر          49

روش پژوهش        51

جامعه آماری         51

نمونه آماری و روش نمونه گیری        52

روش جمع آوری اطلاعات    53

روش تجزیه و تحلیل داده ها   53

بحث نتیجه گیری   68

محدودیت های پژوهش         70

پیشنهادات            71

منابع      Error! Bookmark not defined.

 

 

دانلود رابطه پیوند با مدرسه و بزهکاری در بین نوجوانان

پایان نامه ارتباط بین ساختارهای رقابتی محصولات و ساختارهای تأمین مالی با محافظه کاری مشروط در گزارشگری مالی

ارتباط بین ساختارهای رقابتی محصولات و ساختارهای تأمین مالی با محافظه کاری مشروط در گزارشگری مالی

این تحقیق متشکل از دو بخش است، در بخش اول ارتباط بین ساختارهای رقابتی محصولات و محافظه کاری مشروط بررسی شده است و در بخش دوم نیز ارتباط بین ساختارهای تامین مالی و محافظه کاری مشروط مورد ارزیابی قرار گرفته است

دانلود ارتباط بین ساختارهای رقابتی محصولات و ساختارهای تأمین مالی با محافظه کاری مشروط در گزارشگری مالی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری
ارزیابی ارتباط بین ساختارهای رقابتی محصولات و ساختارهای تامین مالی با محافظه کاری مشروط در گزارشگری مالی
استفاده از اطلاعات شرکتهای عضو بورس تهران بر روی سالهای 1380 تا 1388
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل word
حجم فایل 1693 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1000

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری

ارزیابی ارتباط بین ساختارهای رقابتی محصولات و ساختارهای تامین مالی با محافظه کاری مشروط در گزارشگری مالی

*استفاده از اطلاعات شرکتهای عضو بورس تهران بر روی سالهای 1380 تا 1388
 
 
چکیده
این تحقیق متشکل از دو بخش است، در بخش اول ارتباط بین ساختارهای رقابتی محصولات و محافظه کاری مشروط بررسی شده است و در بخش دوم نیز ارتباط بین ساختارهای تامین مالی و محافظه کاری مشروط مورد ارزیابی قرار گرفته است.برای این منظور از اطلاعات شرکتهای عضو بورس تهران بر روی سالهای 1380 تا 1388 استفاده شده است. جهت سنجش محافظه کاری مشروط از مدل باسو (1997) استفاده شده است و جهت ارزیابی اثر رقابت و تامین مالی بر روی محافظه کاری مشروط، ساختارهای رقابتی و تامین مالی به مدل باسو اضافه شده اند. رقابت حالت چند بعدی دارد که مهمترین آنها شامل قابلیت جانشینی، حجم تقاضا، موانع ورود، نسبت تمرکز، و تعداد شرکت می باشند.
 
ارتباط بین ابعاد پنچ گانه رقابت و محافظه کاری مشروط در قالب پنچ فرضیه اختصاصی بررسی شده است. سپس با استفاده از این ابعاد، متغیر ترکیبی برای سنجش رقابت بدست آمده و در قالب فرضیه کلی، ارتباط بین رقابت و محافظه کاری مشروط حسابداری بررسی شده است. آزمون فرضیه های اختصاصی بیانگر این است که بر خلاف انتظار بین قابلیت جانشینی و محافظه کاری مشروط ارتباط معکوس و معنادار وجود دارد. ارتباط بین حجم تقاضا و تعداد شرکتهای عضو صنایع با محافظه کاری مشروط مطابق انتظار، مثبت و معنادار است. همچنین ارتباط بین موانع ورود و محافظه کاری مشروط مطابق میل، معکوس و معنادار است.
 
نهایتا بین نسبت تمرکز و محافظه کاری مشروط بر اساس پیش بینی ها ارتباط معکوس، ولی ضعیف مشاهده می شود. آزمون فرضیه کلی نیز نشان داد بین ساختارهای رقابتی محصولات و محافظه کاری مشروط در گزارش گری مالی ارتباط مثبت و معنادار وجود دارد. نتایج بخش دوم تحقیق نشان داد که شرکتهایی که از طریق بدهی های بلند مدت تامین مالی می کنند، بر خلاف انتظار، نه در دوره ی تامین مالی و نه در دوره ی قبل از آن سطح محافظه کاری مشروط را کاهش نمی دهند. اما شرکتهایی که از طریق حقوق صاحبان سهام تامین مالی می کنند، مطابق انتظار، هم در دوره تامین مالی و هم در دوره قبل از آن، سطح محافظه کاری مشروط در گزارشگری مالی را کاهش می دهند.
 
 
واژه گان کلیدی:

محافظه کاری مشروط

انتظارات باز ار سرمایه

ساختارهای تامین مالی

ساختارهای رقابتی محصولات

 
 
مقدمه
    اطلاعات نقش اساسی در عملکرد بازارها دارد، زیرا اغلب تصمیمات، از جمله تصمیمات سرمایه گذاری در بازار سرمایه، تصمیم گیری در خصوص ورود یا خروج رقبا به صنایع، نحوه تامین مالی( از طریق بدهی یا حقوق صاحبان سهام) و تصمیم گیری در خصوص سطح افشای اطلاعات انعطاف پذیر، در شرایط عدم اطمینان انجام می شود. هدف گزارشگری مالی ارائه اطلاعات مفید به استفاده کنندگان است. اطلاعاتی مفید هستند که خصوصیات کیفی از جمله قابل اتکا بودن و مربوط بودن را داشته باشند. یکی از اجزائ قابلیت اتکای اطلاعات، رعایت اصل محافظه کاری است. که کمیته فنی استاندارهای حسابداری ایران از آن به عنوان اصل احتیاط یاد می کند. 
 
باسو (1997) بیان می نماید که، محافظه کاری تاییدپذیری متفاوت برای شناسایی درآمدها و هزینه ها است، که منجر به کم نمایی سود و دارایی ها می شود. بنابراین اتخاذ سیاست محافظه کارانه با ارایه تصویری نامناسب از وضعیت مالی و قدرت سود آوری واحد تجاری، از یک طرف فشارها و تهدیدات ناشی از رقابت را  کاهش می دهد و از طرف دیگر انتظارات سهامداران و سرمایه گذاران از عملکرد آتی واحد تجاری را کاهش می دهد. مدیریت با ارزیابی منافع و مخارج اتخاذ رویکرد محافظه کارانه یا جسورانه، به دنبال حد اکثر سازی ثروت ذی نفعان خود هستند.  به نظر می رسد با افزایش فشارهای رقابتی سطح محافظه کاری نیز افزایش یابد. ولی در مواقع نیاز به منابع مالی سطح محافظه کاری کاهش یابد. بنابراین در راستای کمک به مدیران و ذی نفعان واحدهای تجاری در این پژوهس به بررسی موضوعات زیر پرداخته می شود.
 

1. ارتباط بین ساختارهای رقابتی و محافظه کاری چگونه است.

2. ارتباط بین ساختارهای تامین مالی و محافظه کاری چگونه است.

 
 
 
 
فهرست مطالب
 
فصل اول؛ کلیات تحققیق
1-1.مقدمه 2
1-2.تشریح و بیان موضوع 3
1-3.اهمیت و ضرورت انجام تحقیق 4
1-4.نتایج مورد انتظار و اهداف اساسی پژوهش 5
1-5.استفاده کنندگان از نتایج پایان نامه 5
1-6.فرضیه های تحقیق 6
1-7.روش تحقیق 7
1-8.مدلهای تحقیق 9
1-9.متغیرهای تحقیق 10
1-10.تعریف واژه گان کلیدی 13
1-11.خلاصه فصل 14
1-12. چارچوب فصول بعد 14
 
فصل دوم؛ مبانی نظری و ادبیات تحقیق
2-1. مقدمه: 16
2-2. مفید بودن اطلاعات مالی 17

2-3. مفهوم محافظه کاری 18

2-4. دیدگاههای  محافظه کاری 19
2-4-1. دیدگاه قراردادی 20
2-4-2. دیدگاه دعاوی حقوقی 21
2-4-3. دیدگاه تقاضای منظم محافظه کاری 21
2-4-4. دیدگاه مالیاتی 22
2-4-5. دیدگاه هزینه های سیاسی 22
2-4-6. رقابت در بازار 23

2-5. انواع محافظه کاری 24

2-5-1. محافظه کاری نامشروط 24
2-5-2. محافظه کاری مشروط 24
2-6. اندازهگیری محافظه کاری 26

2-6-1. معیار عدم تقارن زمانی در شناسایی سود و زیان 26

2-6-2. معیار محافظه کاری مبتنی بر ارزشهای بازار 27
2-6-3. معیارهای محافظه کاری مبتنی بر اقلام تعهدی 28
2-6-4. معیار چولگی منفی توزیع سود و جریانهای نقدی 29

2-7. عوامل موثر بر محافظه کاری 29

2-8.  رقابت در بازار 30
2-9. محافظه کاری حسابداری و ساختارهای رقابتی محصولات 31

2-10. انواع رقابت و محافظه کاری حسابداری 33

2-10-1. محافظه کاری حسابداری و رقابت برای جلوگیری از ورد رقبای جدید (بالقوه) 33
2-10-2. محافظه کاری حسابداری و رقابت با  شرکای (رقبای) حاضر در صنعت (بالفعل) 34
2-11. اندازه گیری رقابت 35
2-12. تامین مالی و محافظه کاری حسابداری 36
2-13. پیشینه تحقیق 38
2-13-1. تحقیقات خارجی 38
2-13-2. تحقیقات داخلی 42
 
فصل سوم؛ روش تحقیق
3-1. مقدمه 46
3-2. روش تحقیق 46
3-3. جامعه آماری 46
3-4. نمونه آماری 47
3-5.فرضیه ها و مبانی نظری آنها 50
3-6. طریقه استخراج مدلها 52
3-7. روش گردآوری داده ها 59
3-8. روش های آماری مورد استفاده 59
3-9. خلاصه فصل 59
 
فصل چهارم؛ تجزیه و تحلیل اطلاعات و آزمون فرضیه ها
مقدمه 62

4-1. بخش اول؛ بررسی ارتباط بین ساختارهای رقابتی محصولات و محافظه کاری مشروط حسابداری 62

4-1-1. آمار توصیفی 62
4-1-2. ضرایب همبستگی 63
4-1-3. آزمون مدل باسو(1997) 64
4-1-4. نتایج آزمون فرضیه های بخش اول (ارتباط ساختارهای رقابتی و محافظه کاری مشروط حسابداری) 65

4-2. بخش دوم؛ بررسی ارتباط بین ساختارهای تامین مالی و محافظه کاری مشروط حسابداری 70

4-2-1. آمار توصیفی 70
4-2-2. جدول ضرایب همبستگی بخش دوم 71
4-2-3. نتایج آزمون فرضیه های بخش دوم (ارتباط ساختارهای تامین مالی و محافظه کاری مشروط حسابداری) 72
4-3. بررسی فروض خطی رکرسیون 77
4-4. خلاصه فصل 78
 
فصل پنجم؛ خلاصه و نتیجه گیری
5-1- مقدمه 80
5-2. خلاصه و نتیجه گیری 80
5-3- محدودیت های تحقیق 84
5-4- پیشنهادهای کاربردی تحقیق 85
5-5- پیشنهاد برای تحقیقات آتی 86
منابع و ماخذ 88
 
 

دانلود ارتباط بین ساختارهای رقابتی محصولات و ساختارهای تأمین مالی با محافظه کاری مشروط در گزارشگری مالی

پایان نامه بررسی کارایی پراکسید هیدروژن و پراکسید هیدروژن – نانو ذرات آهن صفر در حذف رنگ Acid Red 18 از فاضلاب سنتتیک

بررسی کارایی پراکسید هیدروژن و پراکسید هیدروژن – نانو ذرات آهن صفر در حذف رنگ Acid Red 18 از فاضلاب سنتتیک

چکیده زمینه و هدف رنگها مواد آلی، با ساختار پیچیده، غالبا سمی، سرطانزا، جهش زا، غیرقابل تجزیه بیولوژیکی و پایدار در محیط زیست می باشند و چنانچه بدون تصفیه وارد محیط زیست شوند باعث به خطر انداختن محیط زیست و سلامت انسان می شوند هدف از این مطالعه بررسی کارایی دو فرآیند پراکسیدهیدروژن و پراکسید هیدروژن – نانو ذرات آهن صفر ظرفیتی در حذف رنگ Acid Re

دانلود بررسی کارایی پراکسید هیدروژن و پراکسید هیدروژن – نانو ذرات آهن صفر در حذف رنگ Acid Red 18 از فاضلاب سنتتیک

پایان نامه کارشناسی ارشد
 بررسی کارایی پراکسید هیدروژن و پراکسید هیدروژن – نانو ذرات آهن صفر در حذف رنگ Acid Red 18 از فاضلاب سنتتیک
بررسی کارایی پراکسید هیدروژن و پراکسید هیدروژن
نانو ذرات آهن صفر در حذف رنگ Acid Red 18 از فاضلاب سنتتیک
دسته بندی بهداشت محیط
فرمت فایل docx
حجم فایل 3756 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 100

 پایان نامه کارشناسی ارشد

 بررسی کارایی پراکسید هیدروژن و پراکسید هیدروژن نانو ذرات آهن صفر در حذف رنگ Acid Red 18 از فاضلاب سنتتیک

*همراه با رفرنس پایان نامه و فایل پاورپوینت با عنوان پایان نامه 

چکیده

زمینه و هدف: رنگها مواد آلی، با ساختار پیچیده، غالبا سمی، سرطانزا، جهش زا، غیرقابل تجزیه بیولوژیکی و پایدار در محیط زیست می باشند و چنانچه بدون تصفیه وارد محیط زیست شوند باعث به خطر انداختن محیط زیست و سلامت انسان می شوند. هدف از این مطالعه بررسی کارایی دو فرآیند پراکسیدهیدروژن و پراکسید هیدروژن – نانو ذرات آهن صفر ظرفیتی در حذف رنگ Acid Red 18 از محیط های آبی است.

روش کار: این مطالعه در مقیاس آزمایشگاهی انجام شد. در این مطالعه کارایی پراکسیدهیدروژن و پراکسید هیدروژن – نانو ذرات آهن صفر ظرفیتی در حذف رنگ Acid Red 18 ازیک محلول سنتتیک بررسی شد. هم چنین اثرpH محلول، غلظت رنگ، پراکسیدهیدروژن، غلظت نانو ذرات آهن صفر ظرفیتیی و زمان تماس در کارایی عمل رنگ زدایی مورد بررسی قرار گرفت.

یافته ها: نتایج آزمایشات نشان داد که فرآیند ترکیبی پودرآهن-پراکسید هیدروژن، نسبت به پراکسیدهیدروژن تنها از قدرت رنگبری بالایی برخوردار است. در 3=pH، زمان تماس 80 دقیقه، پراکسید هیدروژن 200 میلی مول، غلظت رنگ 50 میلی گرم در لیتر و غلظت نانو ذرات آهن صفر ظرفیتی 2 گرم در لیتر، حذف رنگ در حدود 98 درصد بوده است. برای پراکسیدهیدروژن تنها با زمان تماس 80 دقیقه، 3=pH و پراکسید هیدروژن 200 میلی مول، راندمان حذف 34 درصد مشاهده شده است. 

نتیجه گیری: با توجه به نتایج آزمایش ها، استفاده از پراکسید هیدروژن – نانو ذرات آهن صفر ظرفیتی کارایی مناسبی در حذف رنگ Acid Red 18 از گروه رنگ های آزو، دارد.

کلمات کلیدی: نانو ذرات آهن صفر ظرفیتی، پراکسیدهیدروژن، Acid Red 18، حذف رنگ

 

فهرست مطالب

فصل نخست.................................................................................................................................................1

1-1-        مقدمه............................................................................................................................................2

1-2-        طبقه بندی رنگ ها ........................................................................................................................4

1-2-1- رنگ های اسیدی..........................................................................................................................7

1-2-2- رنگ های راکتیو...........................................................................................................................7

1-2-3- رنگ های کمپلکس فلزی ............................................................................................................8

1-2-4- رنگ های مستقیم.........................................................................................................................9

1-2-5- رنگ های بازی............................................................................................................................9

1-2-6- رنگ های دندانه ای....................................................................................................................10

1-2-7- رنگ های پخش شونده...............................................................................................................10

1-2-8- رنگ های خمره ای....................................................................................................................10

1-2-9- رنگ های آزو.............................................................................................................................10

1-2-10- رنگ های گوگردی...................................................................................................................11

1-3- مشکلات ناشی از وجود رنگ در پساب...........................................................................................12

1-4-        تاریخچه نانو فناوری....................................................................................................................14

1-5-        خواص مواد نانومتری...................................................................................................................16

1-6-         ساختار و نحوه عملکرد ذرات نانو در محیط متخلخل...................................................................18

1-7-        نحوه عملکرد ذرات نانو با آلاینده ها.............................................................................................18

 

فصل دوم: پیشینه و روش ها.....................................................................................................................20

 

2-1- روش ها حذف رنگ......................................................................................................................21

2-1-1- عملیات تصفیه فیزیکی...............................................................................................................21

2-1-2- فرآیندهای تصفیه شیمیایی..........................................................................................................21

فهرست مطالب

 

فصل نخست.................................................................................................................................................1

1-3-        مقدمه............................................................................................................................................2

1-4-        طبقه بندی رنگ ها ........................................................................................................................4

1-2-1- رنگ های اسیدی..........................................................................................................................7

1-2-2- رنگ های راکتیو...........................................................................................................................7

1-2-3- رنگ های کمپلکس فلزی ............................................................................................................8

1-2-4- رنگ های مستقیم.........................................................................................................................9

1-2-5- رنگ های بازی............................................................................................................................9

1-2-6- رنگ های دندانه ای....................................................................................................................10

1-2-7- رنگ های پخش شونده...............................................................................................................10

1-2-8- رنگ های خمره ای....................................................................................................................10

1-2-9- رنگ های آزو.............................................................................................................................10

1-2-10- رنگ های گوگردی...................................................................................................................11

1-3- مشکلات ناشی از وجود رنگ در پساب...........................................................................................12

1-8-        تاریخچه نانو فناوری....................................................................................................................14

1-9-        خواص مواد نانومتری...................................................................................................................16

1-10-    ساختار و نحوه عملکرد ذرات نانو در محیط متخلخل....................................................................18

1-11-    نحوه عملکرد ذرات نانو با آلاینده ها.............................................................................................18

 

فصل دوم: پیشینه و روش ها.....................................................................................................................20

 

2-1- روش ها حذف رنگ......................................................................................................................21

2-1-1- عملیات تصفیه فیزیکی...............................................................................................................21

2-1-2- فرآیندهای تصفیه شیمیایی..........................................................................................................21

2-1-3- فرآیندهای تصفیه بیولوژیکی.......................................................................................................21

 

2-2- مقایسه روش های مختلف حذف رنگ............................................................................................21

 

2-3-  انواع تصفیه...................................................................................................................................24

2-3-1- جذب.........................................................................................................................................24

2-3-2-  تصفیه بیولوژیکی.......................................................................................................................24

2-3-3- روش های الکتروشیمیایی...................................................................................................................25

2-3-4- ازن زنی...............................................................................................................................................25

2-3-5- فرآیند فنتون........................................................................................................................................26

2-3-6- اکسیداسیون پیشرفته............................................................................................................................27

 

2-4- مکانیسم واکنش نانو ذرات آهن صفر ظرفیتی با رنگ...........................................................................................28

 

 

2-5- مروری بر مطالعات پیشین در مورد حذف رنگ Acid Red 18 و رنگ های دیگر...................................29

 

فصل سوم: مواد، دستگاهها  و روش اندازه گیری..............................................................................................31

3-1- دستگاه آزمایشی......................................................................................................................................32

3-2-  مواد و وسایل مورد نیاز..........................................................................................................................37

3-3- تعیین مشخصات رنگ آزوی Acid Red 18 ......................................................................................39

3-4- روش انجام تحقیق...................................................................................................................................40

3-5- طراحی آزمایش.......................................................................................................................................43

 

فصل چهارم: نتایج.............................................................................................................................................45

4-1- نتایج کلی آزمایش ها با پراکسیدهیدروژن تنها........................................................................................46

4-2- نتایج کلی آزمایش ها با پراکسید هیدروژن – نانو ذرات آهن صفر ظرفیتی (Fe0/H2O2)........................56

4-3- نتایج متغییرهای بهینه آزمایش با پراکسید هیدروژن – نانو ذرات آهن صفر ظرفیتی (Fe0/H2O2).......68

4-3-1- اثر pH محلول...................................................................................................................................68

4-3-2- اثر زمان تماس....................................................................................................................................69

4-3-3- اثر غلظت اولیه رنگ...........................................................................................................................70

4-3-4- اثر پراکسید هیدروژن تنها در غلطت های مختلف، همراه با سایر پارامترهای بهینه(H2O2)...............71

4-3-5- تاثیر NZVI در غلظت های مختلف همراه با پراکسید هیدروژن و سایر پارامترهای بهینه...................72

 

4-4- نتایج آزمایش ها با فرآیند پراکسید هیدروژن تنها همراه با سایر پارامترهای بهینه(H2O2).......................73

4-4-1- اثر pH محلول....................................................................................................................................73

4-4-2- اثر زمان تماس....................................................................................................................................74

4-4-3- اثر غلظت اولیه رنگ..........................................................................................................................75

4-3- مقایسه کارایی پراکسید هیدروژن و نانو ذرات آهن صفر – پراکسیدهیدروژن در حذف

 Acid Red 18 از فاضلاب سنتتیک................................................................................................................76 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها.................................................................................................................78

5-1- بحث........................................................................................................................................................79

5-2- نتیجه گیری..............................................................................................................................................81

5-3- پیشنهادها:................................................................................................................................................82

5-3-1- پیشنهادات اجرایی..............................................................................................................................82

5-3-2- پیشنهادات پژوهشی............................................................................................................................83

فهرست مراجع..................................................................................................................................................84

فهرست جداول:

جدول (1-1): طبقه بندی رنگ ها از نظر کاربرد.................................................................................................5

جدول (2-1): کارایی فرایندهای مهم تصفیه در حذف رنگ.............................................................................23

جدول (3-1): مواد و وسایل مورد استفاده........................................................................................................37 

جدول (3-2): مشخصات رنگ آزوی Acid Red 18....................................................................................39

جدول (4-1): درصد حذف Acid Red 18  با فرآیند پراکسید هیدروژن تنها (غلظت 25 میلی گرم در لیتر Acid Red 18 و پراکسید هیدروژن 24 میلی مول در زمان و pH های مختلف)............................................46

جدول (4-2): جدول4-2: درصد حذف رنگ با فرآیند پراکسید هیدروژن تنها (غلظت 25 میلی گرم در لیتر Acid Red 18 و پراکسید هیدروژن 90 میلی مول در زمان و pH های مختلف)...........................................46

جدول (4-3): درصد حذف رنگ با فرآیند پراکسید هیدروژن تنها (غلظت 25 میلی گرم در لیتر Acid Red 18 و پراکسید هیدروژن 140 میلی مول در زمان و pH های مختلف)............................................................47

جدول (4-4): جدول4-4: درصد حذف رنگ با فرآیند پراکسید هیدروژن تنها (غلظت 25 میلی گرم در لیتر Acid Red 18 و پراکسید هیدروژن 200 میلی مول در زمان و pH های مختلف).........................................47

جدول (4-5): درصد حذف رنگ با فرآیند پراکسید هیدروژن تنها (غلظت 25 میلی گرم در لیتر Acid Red 18 و پراکسید هیدروژن 300 میلی مول در زمان و pH های مختلف)............................................................48 

جدول (4-6): در صد حذف رنگ با فرآیند پراکسید هیدروژن تنها (غلظت 50 میلی گرم در لیتر Acid Red 18 و پراکسید هیدروژن 24 میلی مول در زمان و pH های مختلف)..............................................................48 

جدول (4-7): در صد حذف رنگ با فرآیند پراکسید هیدروژن تنها (غلظت 50 میلی گرم در لیتر Acid Red 18 و پراکسید هیدروژن 90 میلی مول در زمان و pH های مختلف)............................................................49 

 

جدول (4-8): در صد حذف رنگ با فرآیند پراکسید هیدروژن تنها (غلظت 50 میلی گرم در لیتر Acid Red 18 و پراکسید هیدروژن 140 میلی مول در زمان و pH های مختلف)..............................................................49 

جدول (4-9): در صد حذف رنگ با فرآیند پراکسید هیدروژن تنها (غلظت 50 میلی گرم در لیتر Acid Red 18 و پراکسید هیدروژن 200 میلی مول در زمان و pH های مختلف)..............................................................50 

جدول (4-10): در صد حذف رنگ با فرآیند پراکسید هیدروژن تنها (غلظت 50 میلی گرم در لیتر Acid Red 18 و پراکسید هیدروژن 300 میلی مول در زمان و pH های مختلف).............................................................50 

جدول (4-11): در صد حذف رنگ با فرآیند پراکسید هیدروژن تنها (غلظت 75 میلی گرم در لیتر Acid Red 18 و پراکسید هیدروژن 24 میلی مول در زمان و pH های مختلف)................................................................51 

جدول (4-12): درصد حذف رنگ با فرآیند پراکسید هیدروژن تنها (غلظت 75 میلی گرم در لیتر Acid Red 18 و پراکسید هیدروژن 90 میلی مول در زمان و pH های مختلف)................................................................51 

جدول (4-13): درصد حذف رنگ با فرآیند پراکسید هیدروژن تنها (غلظت 75 میلی گرم در لیتر Acid Red 18 و پراکسید هیدروژن 140 میلی مول در زمان و pH های مختلف).............................................................52 

جدول (4-14): درصد حذف رنگ با فرآیند پراکسید هیدروژن تنها (غلظت 75 میلی گرم در لیتر Acid Red 18 و پراکسید هیدروژن 200 میلی مول در زمان و pH های مختلف)...........................................................52 

جدول (4-15): درصد حذف رنگ با فرآیند پراکسید هیدروژن تنها (غلظت 75 میلی گرم در لیتر Acid Red 18 و پراکسید هیدروژن 300 میلی مول در زمان و pH های مختلف)..............................................................53 

جدول (4-16): درصد حذف رنگ با فرآیند پراکسید هیدروژن تنها (غلظت 100 میلی گرم در لیتر Acid Red 18 و پراکسید هیدروژن 24 میلی مول در زمان و pH های مختلف)................................................................53 

جدول (4-17): درصد حذف رنگ با فرآیند پراکسید هیدروژن تنها (غلظت 100 میلی گرم در لیتر Acid Red 18 و پراکسید هیدروژن 90 میلی مول در زمان و pH های مختلف)................................................................54

 

جدول (4-18): درصد حذف رنگ با فرآیند پراکسید هیدروژن تنها (غلظت 100 میلی گرم در لیتر Acid Red 18 و پراکسید هیدروژن 140 میلی مول در زمان و pH های مختلف)..............................................................54 

جدول (4-19): درصد حذف رنگ با فرآیند پراکسید هیدروژن تنها (غلظت 100 میلی گرم در لیتر Acid Red 18 و پراکسید هیدروژن 200 میلی مول در زمان و pH های مختلف)..............................................................55 

جدول (4-20): درصد حذف رنگ با فرآیند پراکسید هیدروژن تنها (غلظت 100 میلی گرم در لیتر Acid Red 18 و پراکسید هیدروژن 300 میلی مول در زمان و pH های مختلف)..............................................................55 

جدول (4-21): درصد حذف Acid Red 18  با فرآیند پراکسید هیدروژن- NZVI (غلظت 25 میلی گرم در لیتر Acid Red 18  و پراکسید هیدروژن 200 میلی مول و   NZVI  5/0 گرم در لیتر در زمان و pH های مختلف).............................................................................................................................................................56   

جدول (4-22): درصد حذف Acid Red 18  با فرآیند پراکسید هیدروژن- NZVI (غلظت 25 میلی گرم در لیتر Acid Red 18  و پراکسید هیدروژن 200 میلی مول و   NZVI  1 گرم در لیتر در زمان و pH های مختلف).............................................................................................................................................................56

جدول (4-23): درصد حذف Acid Red 18  با فرآیند پراکسید هیدروژن- NZVI (غلظت 25 میلی گرم در لیتر Acid Red 18  و پراکسید هیدروژن 200 میلی مول و  NZVI  2 گرم در لیتر در زمان و pH های مختلف).............................................................................................................................................................57

جدول (4-24): درصد حذف Acid Red 18  با فرآیند پراکسید هیدروژن- NZVI (غلظت 25 میلی گرم در لیتر Acid Red 18  و پراکسید هیدروژن 200 میلی مول و  NZVI  3 گرم در لیتر در زمان و pH های مختلف).............................................................................................................................................................57

جدول (4-25): درصد حذف Acid Red 18  با فرآیند پراکسید هیدروژن- NZVI (غلظت 25 میلی گرم در لیتر Acid Red 18  و پراکسید هیدروژن 200 میلی مول و  NZVI  4 گرم در لیتر در زمان و pH های مختلف).............................................................................................................................................................58

جدول (4-26):  درصد حذف Acid Red 18  با فرآیند پراکسید هیدروژن- NZVI (غلظت 50 میلی گرم در لیتر Acid Red 18  و پراکسید هیدروژن 200 میلی مول و  NZVI  5/0 گرم در لیتر در زمان و pH های مختلف).............................................................................................................................................................58

جدول (4-27): درصد حذف Acid Red 18  با فرآیند پراکسید هیدروژن- NZVI (غلظت 50 میلی گرم در لیتر Acid Red 18  و پراکسید هیدروژن 200 میلی مول و  NZVI  1 گرم در لیتر در زمان و pH های مختلف).............................................................................................................................................................59

جدول (4-28): درصد حذف Acid Red 18  با فرآیند پراکسید هیدروژن- NZVI (غلظت 50 میلی گرم در لیتر Acid Red 18  و پراکسید هیدروژن 200 میلی مول و  NZVI  2 گرم در لیتر در زمان و pH های مختلف).............................................................................................................................................................59

جدول (4-29): درصد حذف Acid Red 18  با فرآیند پراکسید هیدروژن- NZVI (غلظت 50 میلی گرم در لیتر Acid Red 18  و پراکسید هیدروژن 200 میلی مول و  NZVI  3 گرم در لیتر در زمان و pH های مختلف).............................................................................................................................................................60

جدول (4-30): درصد حذف Acid Red 18  با فرآیند پراکسید هیدروژن- NZVI (غلظت 50 میلی گرم در لیتر Acid Red 18  و پراکسید هیدروژن 200 میلی مول و  NZVI  4 گرم در لیتر در زمان و pH های مختلف).............................................................................................................................................................60

جدول (4-31): درصد حذف Acid Red 18  با فرآیند پراکسید هیدروژن- NZVI (غلظت 75 میلی گرم در لیتر Acid Red 18  و پراکسید هیدروژن 200 میلی مول و  NZVI  5/0 گرم در لیتر در زمان و pH های مختلف).............................................................................................................................................................61

 

جدول (4-32): درصد حذف Acid Red 18  با فرآیند پراکسید هیدروژن- NZVI (غلظت 75 میلی گرم در لیتر Acid Red 18  و پراکسید هیدروژن 200 میلی مول و  NZVI  1 گرم در لیتر در زمان و pH های مختلف).............................................................................................................................................................61

جدول (4-33): درصد حذف Acid Red 18  با فرآیند پراکسید هیدروژن- NZVI (غلظت 75 میلی گرم در لیتر Acid Red 18  و پراکسید هیدروژن 200 میلی مول و  NZVI  2 گرم در لیتر در زمان و pH های مختلف).............................................................................................................................................................62

جدول (4-34): درصد حذف Acid Red 18  با فرآیند پراکسید هیدروژن- NZVI (غلظت 75 میلی گرم در لیتر Acid Red 18  و پراکسید هیدروژن 200 میلی مول و  NZVI  3 گرم در لیتر در زمان و pH های مختلف).............................................................................................................................................................62

جدول (4-35): درصد حذف Acid Red 18  با فرآیند پراکسید هیدروژن- NZVI (غلظت 75 میلی گرم در لیتر Acid Red 18  و پراکسید هیدروژن 200 میلی مول و  NZVI  4 گرم در لیتر در زمان و pH های مختلف).............................................................................................................................................................63

جدول (4-36): درصد حذف Acid Red 18  با فرآیند پراکسید هیدروژن- NZVI (غلظت 100 میلی گرم در لیتر Acid Red 18  و پراکسید هیدروژن 200 میلی مول و  NZVI  5/0 گرم در لیتر در زمان و pH های مختلف).............................................................................................................................................................63

جدول (4-37): درصد حذف Acid Red 18  با فرآیند پراکسید هیدروژن- NZVI (غلظت 100 میلی گرم در لیتر Acid Red 18  و پراکسید هیدروژن 200 میلی مول و  NZVI  1 گرم در لیتر در زمان و pH های مختلف).............................................................................................................................................................64

جدول (4-38): درصد حذف Acid Red 18  با فرآیند پراکسید هیدروژن- NZVI (غلظت 100 میلی گرم در لیتر Acid Red 18  و پراکسید هیدروژن 200 میلی مول و  NZVI  2 گرم در لیتر در زمان و pH های مختلف).............................................................................................................................................................64

 

جدول (4-39): درصد حذف Acid Red 18  با فرآیند پراکسید هیدروژن- NZVI (غلظت 100 میلی گرم در لیتر Acid Red 18  و پراکسید هیدروژن 200 میلی مول و  NZVI  3 گرم در لیتر در زمان و pH های مختلف).............................................................................................................................................................65

جدول (4-40): درصد حذف Acid Red 18  با فرآیند پراکسید هیدروژن- NZVI (غلظت 100 میلی گرم در لیتر Acid Red 18  و پراکسید هیدروژن 200 میلی مول و  NZVI  4 گرم در لیتر در زمان و pH های مختلف).............................................................................................................................................................65

جدول (4-41): درصد حذف Acid Red 18  با فرآیند پراکسید هیدروژن- NZVI (غلظت 50 میلی گرم در لیتر Acid Red 18  و پراکسید هیدروژن 24 میلی مول و  NZVI  2 گرم در لیتر در زمان و pH های مختلف).............................................................................................................................................................66

جدول (4-42): درصد حذف Acid Red 18  با فرآیند پراکسید هیدروژن- NZVI (غلظت 50 میلی گرم در لیتر Acid Red 18  و پراکسید هیدروژن 90 میلی مول و  NZVI  2 گرم در لیتر در زمان و pH های مختلف)............................................................................................................................................................66

جدول (4-43): درصد حذف Acid Red 18  با فرآیند پراکسید هیدروژن- NZVI (غلظت 50 میلی گرم در لیتر Acid Red 18  و پراکسید هیدروژن 140 میلی مول و  NZVI  2 گرم در لیتر در زمان و pH های مختلف)...........................................................................................................................................................67

جدول (4-43): درصد حذف Acid Red 18  با فرآیند پراکسید هیدروژن- NZVI (غلظت 50 میلی گرم در لیتر Acid Red 18  و پراکسید هیدروژن 300 میلی مول و  NZVI  2 گرم در لیتر در زمان و pH های مختلف)..........................................................................................................................................................67

 

 

فهرست شکل­ها

شکل (1-1): مهمترین گروههای عامل رنگ........................................................................................................7

شکل (3-1): دستگاه آزمایشی مورد استفاده..............................................................................................................36

شکل (3-2): ساختار شیمیایی رنگ Acid Red 18 .....................................................................................39

شکل (3-3): تصویر نانو ذرات آهن صفر ظرفیتی با میکروسکوپ الکترونی (TEM)....................................41

شکل (3-4): منحنی کالیبراسیون جهت اندازه گیری غلظت محلول رنگی Acid Red 18...............................42

شکل (3-5): مجموعه آزمایشگاهی و روش انجام آزمایشات اکسیداسیون Acid Red 18 توسط H2O2 و H2O2/Fe0........................................................................................................................................................44

فصل چهارم نتایج: ............................................................................................................................................45

شکل (4-1): نمودار تأثیر pH  بر کارایی فرآیند (Fe0/H2O2)........................................................................68

شکل (4-2): نمودار تأثیر زمان تماس برکارایی فرآیند (Fe0/H2O2)..............................................................69

شکل (4-3): نمودار تأثیر غلظت اولیه رنگ بر کارایی فرآیند (Fe0/H2O2)..................................................70

شکل (4-4): نمودار تاثیر پراکسید هیدروژن تنها در غلظت های مختلف، همراه با سایر پارامترهای بهینه(H2O2)..................................................................................................................................................................71

شکل (4-5): نمودار تاثیر NZVI در غلظت های مختلف همراه با پراکسید هیدروژن و سایر پارامترهای بهینه...................................................................................................................................................................72

شکل (4-6): نمودار تأثیر pH بر کارایی فرآیند (H2O2 تنها)..........................................................................73

شکل (4-7): نمودار تأثیر زمان تماس برکارایی فرآیند  (H2O2 تنها)..............................................................74

شکل (4-8): نمودار تأثیر غلظت اولیه رنگ بر کارایی فرآیند (H2O2 تنها).....................................................75

شکل (4-9): نمودار مقایسه تأثیر NZVI بر کارایی فرآیند (Fe0/H2O2)......................................................76

شکل (4-10): نمودار مقایسه تأثیر غلظت اولیه پراکسیدهیدروژن تنها و Fe0/H2O2  بر کارایی فرآیند...........76

 

دانلود بررسی کارایی پراکسید هیدروژن و پراکسید هیدروژن – نانو ذرات آهن صفر در حذف رنگ Acid Red 18 از فاضلاب سنتتیک

پایان نامه بررسی مقایسه ای سیستم های مغزی - رفتاری در دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری با دانش آموزان عادی

بررسی مقایسه ای سیستم های مغزی - رفتاری در دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری با دانش آموزان عادی

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی بررسی مقایسه ای سیستم های مغزی رفتاری در دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری با دانش آموزان عادی چکیده هدف از پژوهش حاضر بررسی مقایسه ای سیستم های مغزی رفتاری در دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری با دانش آموزان عادی است جامعه مورد مطالعه در این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر وپسر دارای

دانلود بررسی مقایسه ای سیستم های مغزی - رفتاری در دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری با دانش آموزان عادی

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی
بررسی مقایسه ای سیستم های مغزی  رفتاری در دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری با دانش آموزان عادی
بررسی مقایسه ای سیستم های مغزی 
رفتاری در دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری با دانش آموزان عادی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 292 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 126

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی

بررسی مقایسه ای سیستم های مغزی - رفتاری در دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری با دانش آموزان عادی

*همراه با منابع فارسی و انگلیسی

چکیده

 

هدف از پژوهش حاضر بررسی مقایسه ای سیستم های مغزی - رفتاری در دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری با دانش آموزان عادی است. جامعه مورد مطالعه در این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر وپسر دارای اختلالات رفتاری ، از مدارس استثنایی ، استان البرز در سال1391؛ همچنین دانش آموزان عادی بدون تشخیص اختلالات رفتاری، که از نظر متغییرهایی چون سن همتا  شدند ، به عنوان گروه مقایسه ، انتخاب شد . حجم جامعه آماری340 نفر ، که مجموعا برای هرسه اختلال ،این حجم مد نظر گرفته شد و از بین این جامعه  103  دانش آموز که نیمی از آنان دختر و نیم دیگر آن پسر هستند به عنوان نمونه انتخاب شد . برای گرد آوری اطلاعات از پرسشنامه BISو BAS  و پرسش نامه اختلالات رفتاری راتر استفاده شده است . نتایج حاصل از پرسشنامه ها در نرم افزار Spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج نشان داد عملکرد سیستم های مغزی رفتاری در دانش آموزان عادی به مراتب بالاتر از انش آموزان دارای اختلال رفتاری گزارش شده است و در تعیین ارتباط این آیتم ها ملاحظه شد بین نمرات سیستم های مغزی رفتاری در آزمون ذکر شده و نمرات افراد در مقیاس اختلال رفتار راتر همبستگی معکوس وجود دارد .و در نهایت ملاحظه شد سیتم های مغزی و رفتاری نمیتواند اختلال رفتاری را در دانش آموزان پیشبینی کند .

 کلمات کلیدی: سیستم مغزی – رفتاری – اختلالات رفتاری- افراد عادی - دانش آموزان

 

مقدمه

 

اختلالات رفتاری کودکان و همچنین نوجوانان ، اختلالات شایع و ناتوان کننده ای هستند که برای معلمان ، خانواده و خود آنها مشکلات بسیاری را ایجاد می کنند و با نرخ های بالایی از معضلات اجتماعی همراه اند . محققان در یافته اند که اختلالات رفتاری معمولا نخسین بار در سالهای آغازین دوره ابتدایی مشاهده می شود و بین سینن 8 تا 15 سالگی به اوج خود می رسد (شکوهی یکتا وهمکاران ؛1386) اختلالات رفتاری به طور قابل ملاحظه ای بر عملکرد تحصیلی ، اجتماعی و حرفه ای کودکان ونوجوانان تاثیر منفی می گذارد و احتمال ابتلا به بیماری های روانی در دوره بزرگسالی را افزایش می دهد. (پندینا[1]، بیلدر[2]، هاروی [3]،کیفس[4] ، 2007؛ به نقل از خوشابی و همکاران ؛ 1386) اختلالات رفتاری احتمال ابتلای افراد به سو مصرف مواد ، فعالیت های بزهکارانه ، اختلالات اضطرابی و خلقی ، ناتوانی یادگیری، اختلالات عصب روان شناختی ، و اختلالات شخصیت مرزی را افزایش می دهد (بامیستر، سوین[5]؛1990؛ به نقل از خوشابی و همکارانش ؛ 1386) کودکان دچار اختلالات رفتای مشکلات گوناگونی دارند . این کودکان دارای فراخنای توجه کوتاهی هستند ، عزت نفس پایینی دارند، در ارتباط با اعضای خانواده ، اطرافیان ومردم مشکل دارند و به آسانی ناکام می شوند( ساسر[6]، والر[7]؛2006 به نقل از خوشابی و همکارانش ؛ 1386)؛ همچنین تکانشگری، بیقراری ، و بیش فعالی ، پرخاشگری و دروغ گویی و دزدی ، عملکرد تحصیلی ضعیف  و ادراک ضعیف از خود کار آمدی ، و شایستگی اجتماعی از دیگر ویژگی های کودکان و نوجوانان دارای اختلالات رفتاری است.  وضعیت اقتصادی - اجتماعی ضعیف ، عدم شایستگی اجتماعی ، سو استفاده از کودک ، تعداد زیاد اعضای خانواده ، مشکلات زناشویی ، (از قیبل جدایی ، طلاق ، اختلافات خانوادگی ، ناسازگاری والدین و خشونت خانوادگی ) و مشکلات  والدین ( از قبیل مشکلات و بیماری های روانی و مشکلات جسمانی و رفتارهای بزهکارانه ) از جمله عوامل خطرساز ابتلای کودکان ونوجوانان به اختلالات رفتاری می باشد (گانی و همکاران[8] ؛ 1998 به نقل از خوشابی و همکارانش ؛ 1386).

 

به طور خلاصه مشکلات رفتاری تمام جنبه های زندگی فردی و اجتماعی این کودکان و نوجوانان  را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین عدم توجه کافی به مسایل بهداشت روانی آنان می تواند شیوع بیشتر و مزمن شدن اختلالات آنها منجر شود. به با توجه به اهمیت این مسایل ، هر گونه تلاشی که در  راستای شناسایی و تشخیص، پیشگیری ، و کنترل و درمان اختلالات رفتاری و روانی  صورت گیرد و بهداشت روانی جامعه را ارتقا بخشد، ارزشمند می باشد (خوشابی و همکارانش ؛ 1386)

 

اختلال رفتاری نتیجه بارز آشفتگی هیجانی است ( رینرت[9] ، 1972؛به نقل از سیف نراقی و نادری ،1371). در تعریف اختلال رفتاری چهار عامل را باید در نظر گرفت که شامل : علل آشفتگی ، شرح و گزارش رفتار نا مناسب، زمینه و رفتار موقیت مشاهده گر می باشد (سیف نراقی و نادری،1371) به طور کلی هنگامی اختلال رفتاری مطرح می شود که رفتار کودک مورد تایید والدین نباشد ، در رفتار کودک رفتارهای برون فکنانه دیده شود ، رفتار نامناسب تکرار شده و تنبیه های خانواده برای حذف آن بی تاثیر باشد و کودک دچار بیماری روانی نباشد ( سهامی ، 1373؛ نقل از بهنیا ،1381 ).

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل اول. ذ‌

 

مقدمه. 1

 

بیان مسئله. 4

 

اهمیت و ضروت تحقیق. 4

 

اهداف پژوهش. 7

 

فرضیه های پژوهش. 7

 

تعاریف نظری و عملیاتی متغیر های پژوهش. 7

 

فصل دوم. 9

 

مروری برمبانی وادبیات پژوهش. 10

 

مقدمه. 10

 

شیوع اختلالات رفتاری. 12

 

اثرات اختلالات رفتاری. 12

 

الف. هوش و پیشرفت تحصیلی. 12

 

ب. خصوصیات و سازش اجتماعی. 12

 

ج. رشد زبان. 13

 

علت شناسی اختلالات رفتاری. 13

 

طبقه بندی اختلالات رفتاری. 14

 

انواع اختلال‌های رفتاری. 15

 

ویژگی دانش آموزان بااختلالات رفتاری. 16

 

آموزش و درمان. 16

 

اختلال بیش فعالی /کمبود توجه . 18

 

شیوع. 19

 

همبودی. 20

 

نشانه شناسی. 21

 

جایگاه عصب شناسی. 21

 

علت شناختی. 22

 

مشکلات توام با اختلال بیش فعالی / نقص توجه. 22

 

درمان های دارویی. 26

 

درمان های غیر دارویی. 26

 

مداخلات روانی و اجتماعی. 26

 

تاثیر درمان اختلال بیش فعالی / نقص توجه در کسب بهبو دی از سایر مسئل قانونی اجتماعی. 27

 

پیشنهادات. 27

 

اختلال سلوک. 28

 

طبقه بندی اختلال سلوک از نظر ICD.. 29

 

طبقه بندی دیگری از اختلال سلوک. 29

 

طبقه بندی تطبیقی اختلال سلوک. 30

 

تاریخچه و طبقه. 30

 

همبودی. 31

 

تشخیص و ویژگیهای بالینی. 31

 

عوامل مرتبط با اختلال سلوک. 32

 

عوامل مربوط به والدین. 32

 

عوامل  اجتماعی فرهنگی. 33

 

عوامل زیستی عصبی. 33

 

سایر عوامل. 34

 

تشخیص های افتراقی. 35

 

درمان. 35

 

خانواده درمانی. 35

 

روان درمانی فردی. 36

 

درمان شناختی رفتاری. 36

 

درمان دارویی اختلال سلوک. 36

 

سیر و پیش آگهی. 37

 

اختلال نافرمانی مقابله ای. 37

 

تعریف. 38

 

ملاکهای تشخیصی اختلال بی اعتنایی مقابله ای. 38

 

ویژگی های بالینی. 39

 

شیوع. 39

 

درمان. 42

 

درمان های شناختی. 42

 

علت شناسی. 45

 

نظریه گری. 49

 

سیستم مغزی رفتاری. 49

 

سیستم بازداری رفتاری(سیستم بازداری رفتاری). 49

 

سیستم جنگ/گریز(سیستم جنگ/گریز). 51

 

سیستم فعال ساز رفتاری(سیستم فعال ساز رفتاری). 53

 

شخصیت و شرطی سازی. 53

 

نظریه گری، حساسیت به نشانه های پاداش یا تنبیه به جای قابلیت شرطی شدن. 54

 

توصیف سیستمها. 57

 

نتیجه گیری. 59

 

تحقیقات انجام شده در داخل و خارج کشور. 60

 

فصل سوم. 65

 

روش و طرح نمونه‌برداری. 66

 

روش نمونه گیری و حجم نمونه. 66

 

ابزار گردآوری داده‌ها. 67

 

طرح پژوهش و روشهای تجزیه و تحلیل داده‌ها (توصیفی و استنباطی)   68

 

الف-ویژگی های جمعیت شناختی. 70

 

ب-یافته های توصیفی. 72

 

ج-یافته های استنباطی. 73

 

بحث و نتیجه گیری. 76

 

محدودیت های پژوهش. 77

 

پیشنهادات پژوهشی. 77

 

 

دانلود بررسی مقایسه ای سیستم های مغزی - رفتاری در دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری با دانش آموزان عادی

پایان نامه بررسی رابطه کمال‌ گرایی والدین با عزت‌ نفس، جرأت‌ ورزی و خودکارآمدی فرزندان آنها در بین دانش‌آموزان دختر

بررسی رابطه کمال‌ گرایی والدین با عزت‌ نفس، جرأت‌ ورزی و خودکارآمدی فرزندان آنها در بین دانش‌آموزان دختر

پایان نامه بررسی رابطه کمال‌ گرایی والدین با عزت‌ نفس، جرأت‌ ورزی و خودکارآمدی فرزندان آنها در بین دانش‌آموزان دختر

دانلود بررسی رابطه کمال‌ گرایی والدین با عزت‌ نفس، جرأت‌ ورزی و خودکارآمدی فرزندان آنها در بین دانش‌آموزان دختر

پایان نامه بررسی رابطه کمال‌ گرایی والدین با عزت‌ نفس، جرأت‌ ورزی و خودکارآمدی فرزندان آنها در بین دانش‌آموزان دختر
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 130 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 135

 پایان نامه بررسی رابطه کمال‌ گرایی والدین با عزت‌ نفس، جرأت‌ ورزی و خودکارآمدی فرزندان آنها در بین دانش‌آموزان دختر

چکیده:

هدف از این تحقیق بررسی رابطه کمال‌گرایی والدین با عزت‌نفس، جرأت ورزی و خودکارآمدی فرزندان آنها در بین دانش‌آموزان دختر دبیرستان‌های منطقه 7 آموزش و پرورش شهر تهران در سال تحصیلی 86- 85 است. بدین منظور تعداد 130 نفر از دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه منطقه 7 آموزش و پرورش شهر تهران به شیوه نمونه گیری خوشه‌ای انتخاب شدند. نوع پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. ابزار مورد استفاده مقیاس کما‌ل‌گرایی اهواز، آزمون عزت‌نفس کوپر اسمیت، آزمون جرأت‌ورزی گمبریل و ریچی و مقیاس خودکارآمدی عمومی بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد که بین کمال‌گرایی والدین و عزت‌نفس، جرأت‌ورزی و خودکارآمدی فرزندان همبستگی منفی معناداری وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد که بین کمال‌گرایی مادران و عزت‌نفس، جرأت‌ورزی و خودکارآمدی فرزندان همبستگی قوی‌تری وجود دارد.

کلید واژه‌ها: کمال‌گرایی، عزت‌نفس، جرأت‌ورزی، خودکارآمدی.

 

فهرست مطالب

عنوان

فصل اول: کلیات پژوهش

مقدمه

بیان مسأله

اهمیت و ضرورت مسأله

اهداف پژوهش

فرضیه‌های پژوهش

متغیر‌های پژوهش

تعاریف نظری و عملیاتی

فصل دوم: گستره نظری مسأله مورد بررسی و پژوهش‌های مربوط به آن

کمال‌گرایی

نظریه‌های کمال‌گرایی

کمال‌گرایی از دیدگاه اسلام

انواع کمال‌گرایی

ابعاد کمال‌گرایی

ویژگی افراد کمال‌گرا

کمال‌گرایی والدین

عزت‌نفس

اهمیت عزت‌نفس

علل پیدایش عزت‌نفس

جرأت‌ورزی

ویژگی‌های شخصیتی جرأت ورزانه

خودکارآمدی

مؤلفه‌های خودکارآمدی

منابع خودکارآمدی

مروری بر پژوهش‌های انجام شده

فصل سوم: روش پژوهش

طرح پژوهش

جامعه آماری

نمونه آماری

روش نمونه‌گیری

ابزارهای اندازه‌گیری

مقیاس کمال‌گرایی اهواز

پایایی مقیاس کمال‌گرایی اهواز

اعتبار مقیاس کمال‌گرایی اهواز

شیوه نمره‌گذاری مقیاس کمال‌گرایی اهواز

آزمون عزت‌نفس کوپر اسمیت

اعتبار آزمون عزت‌نفس کوپر اسمیت

پایایی آزمون عزت‌نفس کوپر اسمیت

شیوه نمره‌گذاری آزمون عزت‌نفس کوپر اسمیت

پرسشنامه جرأت‌ورزی گمبریل وریچی

پایایی پرسشنامه جرأت‌ورزی گمبریل وریچی

اعتبار پرسشنامه جرأت‌ورزی گمبریل وریچی

شیوه نمره‌گذاری پرسشنامه جرأت‌ورزی گمبریل وریچی

مقیاس خودکارآمدی عمومی

پایایی مقیاس خودکارآمدی عمومی

اعتبار مقیاس خودکارآمدی عمومی

شیوه نمره‌گذاری مقیاس خودکارآمدی عمومی

روند اجراء و جمع‌آوری اطلاعات

روش‌های آماری در تحلیل داده‌ها

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌های آماری

داده‌های توصیفی پژوهش

ارزیابی فرضیه‌های پژوهش

فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری

خلاصه و نتیجه‌گیری

بحث و جمع‌بندی

محدودیت‌های تحقیق

پیشنهادها

فهرست منابع فارسی

فهرست منابع انگلیسی

پیوست‌ها

دانلود بررسی رابطه کمال‌ گرایی والدین با عزت‌ نفس، جرأت‌ ورزی و خودکارآمدی فرزندان آنها در بین دانش‌آموزان دختر